[LINUX:25230] Re: Offtopic Mysql ve Oracle

From: Sancar Saran (saran@ktg.com.tr)
Date: Mon 12 Feb 2001 - 19:16:00 EET

On Monday 12 February 2001 17:50, you wrote:
> Selam Arkadaslar,
>
> Mysql ve Oracle' i karsilastirma firsati bulan arkadaslar varmi.
>
> Bu arkadaslarin yorumlarini bekliyorum..
>
> Adem OZTAS

Selamlar

Ikisini neye gore karsilastirmayi dusunuyorsun ???

Mysql in bir zamanlar verdigi test verilerine gore, Mysql okuma bazinda
Oracle dan daha hizli calisiyor...

Ben bu iki sql serveride kullanan birisi olarak nacizane fikirlerimi
soyliyeyim.

(Sql uzmani yada DBA degilim, kendi yasadiklarimi kendi bakis acim ve tarzima
gore yorumlaycagimi dikkatinize pesinen belirtirim).

Her seyden once, en onemlisi MySQL GPL, Oracle degil. Ayrica Oracle benim
bildigim database server sistemleri arasinda en pahalli olani.

Baska bir acidan MySQL benim simdiye kadar kullandigim yada kullanmaya
calistigim sql server sistemleri arasinda (Oracle, Postgre, Pervasive, Mysql)
kullanimi en kolay olan sistem. Command interface i kolay, backup kolay,
restore kolay, Php baglantisi cok kolay :).

Ancak ikisi arasinda soyle ciddi bir fark var. Mysql en fazla Fatih Kamyon
olabilir. Ama Oracle standart olarak TCDD DE24 Lokomotifi gibi bisi.
Calistirmasi ayakta tutmasi, backup, restore islemleri asiri derecede
komplike kesinlikle ve kesinlikle uzmanlik isteyen bir is.

Oracle kullanirken ne yaptiginizi ciddi bicimde bilmeniz, Oracle sistemi
hakkinda yazilan kulliyati iyice ogrenmeniz gerekiyor. Yanlis bir adim size
cok pahaliya patliyabilir. Ve bunun geri donusu olmayabilir

Nacizane fikrim, eger ihtiyacniz yoksa Oracle kullanmayin, bu zimbirti 8
islemcili Pentium hodo ana karti degil, kullaniyorsunuz diye size ustun
performans, ultra kolay bir calisma ortami sagalmaz.Odeyeceginiz lisans
ucreti, dogru durust calismak icin gerek duydugu sistem kaynaklari da cabasi.
Ancak veri guvenligi konusnda cok hassas bir isiniz varsa Oracle dikkate
alinmasi gereken bir secenek. Zaten Oracle nin bence en temel ozelligi veri
guvenligi konusunda cok hassas davranmasi, Okadarki bazi yanlis adimlar
atarsaniz ve backup lariniz yoksa, sistem tamamen gumler.

Eger web sayfalariniz icin temelde okuma maksatli bir sql server sistemine
ihtiyacniz varsa, veri guvenligi ultra onemli bir konu degilse, isiniz kucuk
yada orta olcekliyse, rahatlikla MySQL kullanabilirsiniz. Ki sahsen
gelistirigim minik projelerim icin elimin altinda Oracle Enterprise gibi bisi
olmasina ragmen ben MySQL kullanmayi tercih ediyorum.

--
Sancar Saran                                                  saran@ktg.com.tr
Koy - Tur Computer Networks System Administrator