[LINUX:25180] Re: 8 saat+rh7.0-mbr=win98

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Sun 11 Feb 2001 - 14:55:23 EET

Selamlar..

On Sun, 11 February 2001, Onur wrote:

> Bunun sebebi nedir acaba ? LBA yuzunden mi ?

Upuzun bir aciklama yaziyordum, ATA3 - R6 spec. leriyle filan, elektrik kesildi. Kestirmeden soyleyeyim. Modern harddisklerde silindir / sektor orani, her silindirde degisir. Bu bir. Ikinciside modern veri kodlama yontemleri ve servo sistemler low level izlerinin yeniden olusturulmasini gerektirmez. Bu nedenle ATA denetleyiciye veya SCSI Blok cihazina FORMAT CLYNDER komutu gonderirseniz, genelde sadece test yapilir veya hic birsey yapilmaz bu iki. Quantum vs. S.P.S. gibi sok koruma sistemlerini uygulayali 4 yili buluyor. Bu sistemler Low level izlerin tespit edilip kafanin yeniden kalibre edilmesi esasina dayanir. Tabi biraz da mekanik saglamlikla. Eskiden kafayi yeniden kalibre imkani yoktu. Plaka uzerindeki low level izleri tekrar olusturuyordunuz.
LBA ise aslen BIOS'a ait bir tariftir. Ama IDE suruculerde LBA icin hem uyumlulugu artirmak, hemde CPU yukunu azaltmak icin LBA otomatik cevrim fonksiyonlari eklenmistir. Bunlar dogrudan IDE registerleri uzerindedir. Yani HD'ye LBA ol dersiniz. Sonra da LBA H/C/S bilgisini verirsiniz. HD sektoru

LBA = ( (cylinder * heads_per_cylinder + heads ) * sectors_per_track ) + sector - 1

Formuluyle bulup size getirir. Fakat bu LBA = CHS formuludur. CHS sektor karsiligi surucu icinde mutlak sektore cevrilir, bulunur, getirilir.

Sanirim neden low level format yapilamayacagi gorulmekte bu bilgilerden. Asil mesele yapilamayacagi degil, yapilmasinin gerekmedigi.

Saygi ve sevgiler..

Find the best deals on the web at AltaVista Shopping!
http://www.shopping.altavista.com