[LINUX:25091] Re: Kullanici kotalari

From: Devrim GUNDUZ (devrim@oper.metu.edu.tr)
Date: Fri 09 Feb 2001 - 05:27:06 EET

Arkadaslar,

ilgilenen herkese tesekkurler. Bir baska yerden aldigim bilgiyi denedim ve
quota sorunum cozuldu. Bunu sizinle paylasayim:

Oncelikle /etc/fstab dosyasina 2. HD'nin bilgilerini girdim.

/dev/hdc /exhome ext2 exec,dev,suid,rw,usrquota,grpquota 1 1

Benim asil sorunum bu asamada basliyordu:

http://www.linux.org.tr/documents/tr-ldp/kota/kota-nasil.lat5
adresindeki dokumanda belirtilen "sistem ayarlarinizi belirtilen sekilde
yaptiktan sonra sisteminizi reboot ediniz" tumcesi idi. Windows mu
kullaniyoruz ki her degisiklikten sonra reboot edelim??? :)

Ben reboot etmeden sorunu cozmeye calisiyordum. Ancak klasik mount-umount
ise yaramiyordu.

Bu sorunu da

mount -t ext2 -o remount,defaults,usrquota,grpquota /dev/hdd /exhome

komutuyla 2.HD'yi remount ederek astim...

Bu yardimi aldigim Flipper'e cok tesekkurler...

Saygilarimla,
Devrim GUNDUZ -"madness"-

On Fri, 9 Feb 2001, U. wrote:

> Ucuncu diskin formati nizami mi?
> Belki ucuncu diskin tekrar formatlanip hazirlanmasi gerekebilir...

Ogretmen kandil gibidir... Kendisini tuketerek baskalarina isik verir...