[LINUX:25077] password icin cesitli yontemler

From: ugur coskun (coskunug@saneg.itu.edu.tr)
Date: Thu 08 Feb 2001 - 19:51:30 EET

makinayi reboot ettiginizde
LILO yazisi geldigi zaman LILO yazisindan sonra
linux 1
komutu ile direk root olarak consolo dusersiniz oradan sifreyi
degistirip makinayi reboot ederseniz sorun cozulur.

not:kernel image olarak linux oldugu nu kabul ettim
sen
TAB tusuna basarak senin image isminin ne oldugunu gorebilirsin
farkliysa linux u senin image ismi ile degistirirsin

linux ile gelen default kernel kullaniyorsan
linux 1
demen yeterli
**----------------------------------------------**

LILO:
promptunda iken
linux init 1
yazarsaniz 1. runlevel e dusersiniz daha sonra passwd root
ile root passwd unu degistirebilirsiniz

**-----------------------------------------------**

  * Redhat filan farketmez,slackware icin boot,rescue disketler hazirlanir,
bu disketlerle makina boot edilir.Root device mount edilir,pico ile shadow
dosyasi editlenir,encrypted root password silinir,dosya save edilip
disket cikarilir,sistem reboot edilir.Root password artik yoktur,password
yerine enter basilip gecilir.Hemen password degistirilir :)

**-------------------------------------------------------**

Lilo: geldi?inde;

imagename in linux oldu?unu ve sistemin hda1 de kurulu oldu?unu varsayarak,

Lilo: linux root=/dev/hda1 init=/bin/bash rw yazarsan?z.

bash# ?eklinde aç?l?r.
/etc/shadow u edit edip root:xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx:.... sat?r?ndaki
xxxxx k?sm?n? silip yeniden boot ederseniz root sifresiz olacakt?r.

Ya da /etc/passwd edit edip kendi kullan?c?n?z?n userid ve groupid sini 0
yap?n.
Yeniden boot edin.

seklinde simdiye kadar cevaplar gelmis. bunlardan biri isinize yarar
herhalde ozellikle ben disketle acma olayini yapmistim. Digerlerini yapmadim
ama onlarda olur...

Ugur COSKUN
ISTANBUL TEKNIK UNIVERSITESI - Bilgi Islem Dairesi Baskanligi
http://www.matbilg.itu.edu.tr
coskunu@itu.edu.tr coskunug@saneg.itu.edu.tr
Tel: (+90 212) 285 39 30 / 110