[LINUX:25029] Re: offtopic: solaris 8 intel

From: Ozgur C. Demir (ocd@mail.koc.net)
Date: Wed 07 Feb 2001 - 18:36:33 EET

On Wed, 7 Feb 2001, VASFI UYSAL (IT-MEB-ONS) wrote:

> Solaris8 in x86 versiyonunu bir makinaya guc bela kurdum fakat bu makinayı
> networke sokmak konusunda yasadıgım bazı problemler var , ilk once dhcp den
> ip alacak sekilde ayarlamaya calıstım (kurulum sırasında )
> nertwork kartında zaten ip var gibi garip bir hata verdi bende manule ip
> vererek kurulum yaptım ama
> hicbir makineyi pingleyemiyorum
> ve bu makineyi tekrar dhcp den ip alacak hale nasıl getirebilirim

Selamlar, Linux icin off-topic ama,

manual olarak kalsin,

+ /etc/hosts da mkn nin adi her neyse onun karsisina istediginiz IP yi
yazin,
+ /etc/defaultrouter file i olusturun icine Default Gateway IP sini
yazin
+ /etc/netmasks file i acin,

<network adress> <netmask> formatinda ilgili bilgileri yazin,

+ /etc/resolv.conf file i olusturun icine,

nameserver <ip>
domainname <domain>

yazin

+ /etc/nsswitch.conf file ini acin icinde,

hosts: satirinin karsisina files dns yazin, *sadece files yaziyor
olabilir*

Mkn ye reboot verin ya da,

/etc/init.d/inetinit stop
/etc/init.d/inetinit start