[LINUX:25006] RE: 24995] bittik Mandrake ama yilmadik

From: mehmet kizilsakal (Mehmet.Kizilsakal@unilever.com)
Date: Wed 07 Feb 2001 - 09:51:23 EET

Linuxda büyük/küçük harf önemlidir, startx i denmelisin (hepsi küçük harf). Ls
diye komut yok ls (küçük L, küçük S ), Xconfigurator u tam olarak
hatırlayamadığımı söylemiştim sana benzer şekilde bir komutu tam olarak
hatırlayamazsan kullanabileceğin bir tüyo vereyim. TAB tuşu. önce büyük X
harfine bas sonra TAB tuşuna bas sana büyük X ile başlayan komutların listesi
gelecektir (eğer çok fazla program sayısı çok fazla ise seni uyarır), listeden
xconfigurator un nasıl yazıldığını göreceksin benim aklımda kaldığı kadarıyla
ismi XConfigurator idi istersen konsolde XC yazıp TAB a bas daha az sayıda
dosya listelenir, şu an linuxda olmadığımdan sana tam adını söyleyemöiyorum,
XFconfigurator de olabilir, dediğim gibi TAB tuşu yardımıyla bulursun komutu.

en son satırda yazdığına göre kurduğun linux a login oldun demektir. Şimdi
gelelim son satırdaki soruna, ne diyiim bilmemki ne yapmak istiyorsun. Ne
yapmak için ne yazmalısın yani.

Biraz heyecan olsun şu linuxu biraz tanıyayım diyorsan sana yine küçük bir
tüyo, daha önceden DOS kullandıysan ve DOS da da Norton Comander kullandıysan
mc den (midnight commander)(büyük/küçük harflere dikkat yani MC yazarsan
çalışmaz, Mc yazarsan çalışmaz, mC yazarsan da çalışmaz komut mc olacak.)
başlayabilirsin. login olduktan sonra mc yazıp entere basacaksın. eğer daha
önce DOS taki nc yi kullanmışlığın varsa root olarak login olup şöyle bir linux
diskini araştır, nerede ne varmış babından. Sana uğraşmak için güzel bir
directory söyliim, /usr/doc burası yeni başlayanlar için en iyi adrestir, eğer
ingilizcen varsa.Bu directory i bi güzel yut. yani en azından bütün dosya
isimlerini bi gör ki , daha sonra lazım olunca burada olduğunu hatırlarsın. Bu
directory de ilgini çeken bir dosyayla karşılaşırsan mc de iken F3 tuşuna
basarak içeriğini görebilirsin. Eğer kurulumu türkçe yaptıysan türkçe bir kaç
dokümanda bulabilirsin.Şimdilik bu kadar, iyi çalışmalar.
memory