[LINUX:24974] Re: dev/null

From: Mehmet Karaca (Mehmet.Karaca@ankara.edu.tr)
Date: Tue 06 Feb 2001 - 15:50:16 EET

TAY Ahmet wrote:

> Merhabalar,
> pardon ama tam olarak /dev/null nedir?
> /dev 'in altinda bulunanlari aygit olarak biliyorum
> ama sanirin bunu ozel bir anlami var.
>
> Tesekkürler

null'un da bir device oldugu dogru
null'a gonderdigin tum verileri null yutar ve yokeder.
mesala bir dosyayi silmeden icerigini /dev/null 'a atarak dosya icerigini
yokedebilirsin
cat /dev/null >dosya_adi
ya da bir komutun ciktisini veya hatasini null'a atarak ekrana cikmasini
engellersin

ls > /dev/null

ls 2> /dev/null

--

Saygilarimla...

Mehmet KARACA

Elektronik Muhendisi Ankara Universitesi Bilgi islem Merkezi Sistem Grubu

Warning! Birds are coming. Close your Windows...