[LINUX:24939] Re: Mandrake ve Yeni Baslayan birisinin soruları

From: TAY Ahmet (ahmettay@yahoo.com)
Date: Mon 05 Feb 2001 - 22:44:56 EET

Linux ' a geçerek dogru yola dogru ilk adimi
atmissiniz.
simdi sorularinizi cevapliim. :)
Ama oncelikle bana gore mandrake 7 , 7.2'den daha iyi.
Gerekli rpm ler icin
www.redhat.com/download adresinden temin
edebilirsiniz ( özelikle ekran karti icin Xfree leri )

> [...]
> Ne var ki, partition'ı kontrol ederken ///
> hdlistfile error " //// diye bir hata mesaji
> verdi(Slashlar benim ilavem)
> Ben de bir pc dergisinin verdigin Mandrake 7.0 ile
> sansimi denedim ve oldu..
> Su anda sistemde yukledim. hic masaustunu goremedim
> ama siz soyleyince gorecegim.
>
> Simdi yukledigim Mandrake'ye kendi ismimle bir
> acccount olusturdum. Simdi acilinca login oluyorum.
> ve karsima
> ornek: Mehmet$local.host diye birsey cikariyor ve
> bir komut girmemi istiyor..
>
> AMA ben KOMUTU bilmiyorummmmmmm ????????????

 ls komutu baslangic icin ilk komut :)

> 2-Mandrake 7.2 cd setim 2 cdden olusuyor bozuk
> olabilir mi?

Bozuk olacagini sanmam ama kurulum sirasinda ikinci cd
' ye gecemeyebilirsiniz. Birinci cd ' yi istesenizde
acamiyorsunuz ki nitekim benim basima geldi.

> 3-İstanbul'dan Mandrake CD sini 7.2 yi. 10 milyon
> gibi bir rakam vermeden 5 milyona filan alabilecegim
> guvenilir bir yer var mi?

Gelecek A.Ş ' den baska yerin guvenilir olacagini
sanmam ama isporta olarak kopyaları bulabilirsiniz.
Kadikoy ' de bitpazari gibi..

> 4- Mandrake 7.0 versiyonunu o hata mesajina ragmen
> elimdeki 7.2 cdsi ile update edebilir miyim?

Update i sanirim CD ' den boot ederek
yapamayabilirsiniz.
Ama icindeki kernel 'i ve dosyalari kullanabiliriniz.

> Simdiden tesekkur ederim... İyi ki varsiniz......

<HR>
<P>selam arkadaslar,</P>
<P>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; redhat 6.2. yuklu bir
webserver icin, telnet baglantisinin yapilamadigi na
dair bir problem cikti. Uzaktan telnet baglantisi
yapilamadigina gore buyuk ihtimalle telnet servisi
kapatilmistir diye dusundum ve inetd ile services file
larina girmek icin makinanin basina gectim. tabiki
makina login promtunda duruyodu. </P>
<P>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; login promtunda root
yazarak entere bastigimda bana passwordu sormadan
direk alt satira gecti ve gene login promtu gosterdi
yani..:</P>
<P>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; login : root
&lt;enter&gt;</P>
<P>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; login :</P>
<P>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; tekrar tekrar denedim gene
ayni sey. allah allah sanki login servisi calismiyo.
neyse, normal kullanicilari denedim hicbir hareket
yok. bende makineyi reboot ettim. makine acilirken,
IDENTD deamonu acilis sirasinda [FAILED] verdi. diyer
deamon larda problem gorulmedi..</P>
<P>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; neyse gene login promtuna
gelince degisen bir seyin olmadigi, ne olarak girilmek
istenirse istensin password promtuna bile gecmeden
direk login promtuna (herhangi bir hata mesaji
vermeden) geri donuldugu goruldu...</P>
<P>&nbsp;&nbsp; tekrar reboot ettim, ve linux single
modunda actim. /etc direktorisine girdim baktim identd
orda duruyo. inetd.conf a bakayim dedim, dosya var ama
ici bos. 0 byte uzunlugunda. neyse hemen diger RH6.2
serverinin inetd.conf dosyasini bu ugrastigim servera
kopyaladim. tekrar reboot ettim.</P>
<P>&nbsp;&nbsp; bu sefer normal acilis sirasinda gene
IDENTD deamonu [FAILED] verdi. ve login promtu gene
calismadi, sisteme herhangi bir sekilde gene
giremedim. Ama disardan telnet cektim ve soyle bir
mesaj aldim.(yani bu sefer baglanmamazlik etmedi ama
degisik bir sonuc cikardi) aynen yaziyorum
ekrani...</P>
<P>Red Hat Linux Relase 6.2.(Zoot)&nbsp;&nbsp;&nbsp;
/****&nbsp; bunlar normal yazilar *////</P>
<P>Kernel 2.2.14-5.0smp on a 2-processor i686&nbsp;
/*** bunlar normal yazilar *///</P>
<P><FONT color=#ff3333 face=""><FONT face="Times New
Roman, Times, Serif">BUG IN DYNAMIC LINKER
ld.so:dynamic-link.h:57:elf_get_dynamic_info:Assertian
'! &quot;bad dynamic tag&quot; ' failed
!</FONT></FONT><FONT face="Times New Roman, Times,
Serif"></FONT></P>
<P>iste bunlar, simdi ben identd.conf ile oynamaya
basliyacam belki sans eseri sorunu bulur duzeltirim.
Ama buna en azindan neyin sebep oldugunu biliyosaniz
ve eger biliyosaniz da cozumunu soylerseniz
sevinirim..</P>
<P>saygilar..</P>
<P>&nbsp;</P>
<P>&nbsp; </P><br clear=all><hr>Get your FREE download
of MSN Explorer at <a

 mesajini
listeci@bilkent.edu.tr adresine
gonderiniz.
   Lutfen Listeci icin MIME / HTML / Turkce Aksan
kullanmayin.
 Listeci arayuzu:
http://listweb.bilkent.edu.tr/yardim/bilkent/linux.html
 Liste arsivinin adresi: