[LINUX:24913] Re: Adaptec 2100S Raid Kontroller Sorunlari...

From: murat dagdelen (murtix_linux@hotmail.com)
Date: Mon 05 Feb 2001 - 10:07:32 EET

benim de bu kartla basim beledaydi gecen ay, bir arkadas bana mail atmisti,
onu elimden geldigince turkceye ceviriyorum. elinizde driverin oldugunu
varsayiyorum.

  1. dpt_i2oSMP2.2.16-22.o ve dpt_i2oUP2.2.16-22.o driver dosyalarini dos
formatli floppye kopyala.
  2. dpt115RH70.img image dosyasini baska bir diskete kopyala (dd
if=dpt115RH70.img of=/dev/fd0)
  3. kurulum esnasinda RH70 ve linux dd (yeni yaptiginiz) beraber secin
  4. Istendigi zaman driver diskini (1.deki) sokun, yukleme dpt_i2o
driverini sizin RAID dizisini kumak icin kullanack. Yukleme esnasinda tum
partisyon bilgilerinizi ileride kullanacakmis gibi not alin.
  5. makine reboot asamasinda (yani kurulum bittikten sonra) VFS panic
cannot mount root hatasi alacaksiniz.
  6.Tekrar RH70 cdsini takip boot yapin ve beraberin de linux dd ile yukleme
olayini 4.numaradaki gibi. Ve installun graphical setup screeni getirmesine
izin verin.(cdrom yuklendiginde)
  7. Graphical setup screen geldiginde ctrl+alt+f2 ye basip root promtuna
gecin.
  8. Asagidaki komutlari girin. (4.adimda partition notlariniza dayanarak)
     mkdir /mnt/dpt
     mount -t ext2 /dev/<rootpartition> /mnt/dpt
     mount -t ext2 /dev/<bootpartition> /mnt/dpt/boot
     mount -t ext2 /dev/<homepartition> /mnt/dpt/home
       (hepsini boyle girin. )
     cd /mnt/dpt
     chroot /mnt/dpt
burada bunlarin hepsinin mount edilip edilmemesi gerektigini bilmiyoruz ama
edilmesi sorun yaratmazmis(oyle diyo)
     mount -t ext2 /dev/sda5 /mnt/dpt
     mount -t ext2 /dev/sda1 /mnt/dpt/boot
        (hepsini gene bu sekilde girin)
  9. 1.adimdaki olusturdugumuz floppy i mount edelim.
  10. adaptec dpt_i2o driverini /scsi directoryisine kopyala:
      cp /mnt/floppy/dpt_i2oUP2.2.16-22.o
/lib/modules/2.2.16-22/scsi/dpt_i2o
  11. i2o surucusu ile bir baslangic ramdiski olusturalim:
      /sbin/mkinitrd -f /boot/initrd-2.2.16-22.img --with dpt_i2o 2.2.16-22
  12. liloya su satiri ekleyin:(image bolumune)
      initrd=/boot/initrd-2.2.16-22.img
  13. sync yazarak konfigiurasyonu synch yapin.(bu synch nin turkcesini
cozemedim walla)
  14. liloyu /sbin/lilo -v yazarak tekrar calistirin.
  15. exit yazin
  16. Alt+f7 ye basip tekrar installera geri donun.
  17. Adam akilli bir reboot edin.
  18. Umun ki calissin.

walla bende calisti.

murtix.