[LINUX:24900] Firewall un zamanimizdaki konumu

From: Ugur Coskun (coskunug@saneg.itu.edu.tr)
Date: Sun 04 Feb 2001 - 23:59:10 EET

selamlar

   Merhaba mesela ISP ile Bir lan arasinda bir firewall
kuracaksiniz. Landaki kullanicilari bir IP uzerinde masq ile internete
baglayacaksiniz. Fakat dokumanlarda okudugum kadari ile adamlari cok fazla
sinirliyoruz. Mesela kurallari yazarken once tum Portlari kapatiyoruz
sonra bizim istedigimiz IP'lerin istedigimiz porttan baglanmalarini
istiyoruz. Fakat belkide firewallari daha anlayamadigimdan kaynaklanan
bazi sorular var kafamda mesela adam internetten radyo dinlerken 1755 nolu
portu kullaniyor. Ben o portu bana gelecek istek uzerine mi yeni kural
yazarak ekleme yapacagim. Mesela MSN mesengerda sorun yasanmayacak
mi? Aslinda kafamdaki esas sorulardan biride hala cevaplayamadigim su soru
ki: Mesela adam 1500 tane paket gondermis ve her paketin buyuklugu 40 KB
ve ben bu bombalamayi anlayip firewall un kendisi kural olusturmasini
istiyorum. Bu nasil yapilabilir. Cevaplariniz icin tesekkurederim. Iyi
calismalar...

UGUR COSKUN
ITU MATEMATIK MUHENDISLIGI