[LINUX:24893] Via Chipset sorunu

From: Devrim GUNDUZ (devrim@oper.metu.edu.tr)
Date: Sun 04 Feb 2001 - 20:31:10 EET

Merhaba,

Asagida yazacagim mesaj bir bbs'e biraktigim not. Sanirim cozum konusunda
ise yarar.

***************
Arkadaslar, iki gunden beri yasadigim bir sorunu ve cozumunu paylasmak
istiyorum.

Sistemde 3 gun once donanim degisikligi yaptim: eski Omega anakarti Via
chipsetli Asus p3v133 ile, 32 MB'lik EDO ram'i de 128 MB Kingston Ram ile
degistirdim. Ayrica islemciyi de p-120'den p2-266'va upgrade ettim...

Neyse, reboot ettim sistemi; sorunsuz calisti 1 gun kadar. 2 gun once
sistem yedegini tuttugum HD'den /usr 'a veri aktarirken kernel panic verdi
ve sistem dondu. Serverin basina gelip reboot verdim; ama filesystemleri
mount edemedi bi turlu. fsck ise yaramadi. Ben de yeni bi HD takip sistemi
bastan kurayim dedim. Kurulduktan 20 dk kadar sonra sistem yine kernel
panic...

Neyse, ben de donanimdan kaynaklandigini dusunerek teker teker sistemi
eski haline getirerek denemeye calistim. RAM'i de degistirmeme ragmen
yemedi... En son az once Anakarti Asus p2l97 ile degistirdim (intel
chipset). Ve su anda makine aslanlar gibi calisiyor.

Bu arada 128'lik ram'i de makineye tekrar taktim tabii ki...

Yani bx ya da lx'ler en iyi desteklenen chipsetler...

Saygilarimla,

Devrim GUNDUZ