[LINUX:24891] Re: X, siyah beyaz monitorde VGA olmadan calisir mi?

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Sun 04 Feb 2001 - 19:22:55 EET

Selamlar..

Oncelikle bu kartin ne oldugunu bilmek lazim. 286'lar doneminde moda olan Hercules Uyumlu Monochrome bir kartsa, XMono serveri bununla calisiyor. Ama K, GNOME, Netscape vs. Bunu ne kadar kabul eder bilmiyorum. Yok bu kart MDA denilen grafik kabiliyeti olmayan kartlardansa, maalesef hicbir umudunuz yok. Hercules kartlari, uzerinde bir Paralel port bulunmasi ve 4 tarafindan bacaklari cikan bir CHIP bulunmasi ile taniyabilirsiniz. MDA'lar genelde TTL (2 Tarafli bacaklari olan 74LS245 gibi hep 74 ile baslayan sayilara sahip) toplu mezarligina benzer. Tabi bu tarifte bir noktaya kadar gecerlidir. Gerci XMono'yu calistirmakta bir hayli zor olabilir, Guncel dagitimlarda genelde desteklenmiyor.

Eger biraz isten anlayan bir arkadasiniz varsa, monitore yeni bir konnektor (500.000 TL), Horizontal cikisa daha hizli bir transistor (BU2508DF olabilir, 1.250.000) ve vertical tazelemeye uygun bir ayar yaparak, monitoru VGA olarak kullanma (Sadece 640*480, 800 * 600 denemeyin yakarsiniz) imkaniniz olabilir. Ama monitor E.H.T., Vertical tarama vs. frekansi kaldirmayip yanabilirde. Denemek sizin sorumlulugunuzda.

Baglanti icin:

R, G, B uclari birer 82 Ohm direncle birlestirin.

VGA Monochrome
R --[]--+
G --[]--+---- Video
B --[]--+

H ----------- H
V ----------- V

GND --------- GND

VGA Konnektorun uclari
R - 1
G - 2
B - 3
GND - 5,6,7,8
H - 13
V - 14

Monochrome icin.

Video - 7
H - 8
V - 9
GND - 1,2
Intensity - 6 , Monitor icinde bir yerden 10..15 V DC Besleme bulunur, 22K bir direnc ve 10K bir trimpot seri baglanir, trimpotun orta ucu Intensity'e baglanir. Bu potla parlaklik ayarlanir.

10..15 V ---+

            | |
            | |

             +

            | |

            GND

En azindan ben birkac kez boyle yapip bu monitorleri VGA yapmistim. Hic yoktan calismisti. Sansiniza..

Saygi ve sevgiler..