[LINUX:24795] RE: 24748] performans sorunu

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Fri 02 Feb 2001 - 11:00:20 EET

Selamlar..

On Fri, 02 February 2001, "mehmet kizilsakal" wrote:

> Swap ayarlary performansy bir miktar etkiler ancak optimumu nedir bu iþin bilmiyorum eskiden ram x 2 iyi derlerdi.

0...128 MB Araliginda RAM x 2 iyi netice verebilir. Ama bilhassa 256 MB'tan fazla SWAP pek tavsiye edilmez. Eger sistemin bu kadar RAM ihtiyaci varsa, gidip biraz RAM almak kacinilmazdir. Birde 64 M'dan buyuk SWAP'lari ana HDD'den farkli bir HDD'ye koymak tavsiye edilir. Sequential okuma esnasinda kafalarin birde swap uzerine gidip gelmesi performansi son derece kotulestirir. Ben genelde 256 MB yapiyorum ama biraz tembellikten. Bakiyorum SWAP 30-40 MB'i gecmiyor. Eger sizin dolu SWAP alaniniz 128 MB gibi rakamlara cikiyorsa, buyuk ihtimalle kernel disindaki hersey swap'a gidip geliyor demektir ki, makine bu durumda resmen kaplumbaga gibi olur. Pengueni surundurmektense biraz daha RAM almak daha insafli bir davranis olur.

Saygi ve sevgiler..

Find the best deals on the web at AltaVista Shopping!
http://www.shopping.altavista.com