[LINUX:24779] Re: Bir external modemle internete baglanmak

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Fri 02 Feb 2001 - 02:30:07 EET

On Thu, 01 February 2001, "Sonat Dennis Ozturk" wrote:

>merhabalar </FONT></DIV>
> <DIV><FONT face=Arial size=2>bu lanet winmodem olayina daha fazla katlanamayip
> sonunda adam akilli bi modem aldim fakat bir problem var acaba nerde olabilir
> diye size danisiyim dedim.</FONT></DIV>
> <DIV><FONT face=Arial size=2>modemi kurdum ve baglandim. gayet guzel bir sekilde
> baglandi fakat hic bir byte alis verisi gidip gelmiyor ve bir ipye baglanamiyor.
> Acaba ISS mden kaynaklanan bir sorunmudur (linux destegi). Yada dns server ip
> sini yanlismi yaziyorum. Bunlarin disinda acaba bilgisayarin kendisinden
> [...]

1. DNS adresi olabilir. "nslookup www.freebsd.org" komutuna error filan demiyorsa DNS'in duzgun ayarlanmistir. Malum DNS kayitlari basitce /etc/resolv.conf icine "nameserver 212.252.119.3" seklinde yazilir. Kesin yol olarak, browser icinde 212.252.113.4 adresini verin. Superonline'e giriyorsa DNS ayarlariniz bozuk demektir. Ping denemeyin, SOL ICMP kabul etmiyor.

2. Bazen pppd modeme local bir IP atar. Route komutunun ciktisinda default gateway olarak ISP'den aldiginiz adres olmalidir. ifconfig ile bakinca da ppp0 icin ISP'den alinmis bir adres atanmis olmalidir. Aksi halde /etc/ppp/options dosyasina "noipdefault" ekleyin. Bazen ppp0 IP'si dogru olur, fakat route ciktisinda default gateway olmaz. Bu durumda da ayni dosyaya "defaultroute" ekleyin.

Bu iki cozum size yeterli olmazsa, mevcut durumu belirtin. Daha genis cozumler uretelim.

Saygi ve sevgiler..

Find the best deals on the web at AltaVista Shopping!
http://www.shopping.altavista.com