[LINUX:24776] NIS Kurulumu

From: Altuğ (altugbayram_2000@yahoo.com)
Date: Fri 02 Feb 2001 - 02:01:59 EET

Merhabalar.
RedHat 6.0 uzerine NIS kurmaya calisiyordum, Howto'yu okuyarak cozemedigim
bazi sorunlar var. ypserv versiyonu:

   ypserv - NYS YP Server version 1.3.6.91 (with tcp wrapper)

Server ayarlarken:

1- Serve edilecek domain ismi nasil ayarlanir?
   (her seferinde domainname komutu kullanilmadan)
   /usr/lib/yp/ypinit -m komutu domain name sormuyor.
   Ayrica bu komut calisirken (YIS bizim domain'imiz):

gmake[1]: Entering directory `/var/yp/YIS'
Updating passwd.byname...
Updating passwd.byuid...
gmake[1]: *** No rule to make target `/etc/gshadow', needed by
`group.byname'. Stop.
gmake[1]: Leaving directory `/var/yp/YIS'
make: *** [target] Error 2
Error running Makefile.
Please try it by hand.
main.yislab has been set up as a NIS master server.
Now you can run ypinit -s main.yislab on all slave server.

   diyor. Benzer seyler /var/yp dizininde iken make dedigim zaman da
   cikiyor. Server gene de calisiyor gibi, ama emin olamadim.

2- Sisteme her kullanici ekledigimde ypinit ya da /var/yp dizininde iken
   make calistirmam gerekir mi? adduser ile ekledigim kullanicilari
   otomatik olarak gormuyor..

3- Kullanicilar client makinede iken yppasswd ile ayarladiklari
   sifrelerini server'da kullanamiyorlar. Server'a girip orada passwd ile
   ayni sifreyi koymalari gerekiyor. Halbuki ben server'in konsolundan da
   calisabilmelerini istiyorum. (Guvenlik sorun degil.)

4- Server'da yppasswdd calismasi gerekiyor mu? /etc/rc.d/init.d/yppasswdd
   isminde bir script var, yppasswdd status deyince

   rpc.yppasswdd (pid 1774) is running...

   diyor. Client'a root olarak login olup 'yppasswd kullanici' ile bir
   sifre degistirdikten sonra:

   # yppasswdd status
   rpc.yppasswdd is stopped

   oluyor. Ve client'lara login olamaz hale geliyorum, yppasswd start
   diyene kadar.

5- Belki de en onemli sorun: home dizinlerini nasil ortak yapacagim? :)
   Howto'da ondan da bahsetmiyor..

Sanirim biraz uzun oldu. Aslinda bu olayi bastan sona anlatan bir dokuman
bulabilmis olsam kendim kasar cozerim.

Yardim edebilecek arkadaslara cok tesekkurler.