[Linux] Squid Ve Sinirlama-2

From: Alper Oguz (alperliste@showtv.com.tr)
Date: Wed 01 Aug 2001 - 10:19:32 EEST

HE> örneğin 192.168.0.52 Ip ' ait bilgisayar *.zip
HE> download edemesin veya tüm IP lere kısıtlama yok
HE> sadece 192.168.0.51 IP no *.zip dowload edemesin

Asagidaki kurallarla herkese yasaklayip belli kullanicilara izin
vermistim. 'dosyaizin' dosyasina dosya cekebileceklerin
hostname/ip'lerini yazdim. 'yasakdosyalar' dosyasina da \.mp3$ seklinde
alt alta uzantilari yazdim.

acl dosyaizin src "/usr/local/squid/etc/dosyaizin"
acl yasakdosyalar urlpath_regex -i "/usr/local/squid/etc/yasakdosyalar"
http_access allow dosyaizin yasakdosyalar
http_access deny yasakdosyalar
deny_info ERR_DOSYA yasakdosyalar

192.168.0.52'ye yasaklamak icin söyle yaparsaniz olmasi gerek:
(denemedim)

acl yasakli src 192.168.0.52
acl yasakdosyalar urlpath_regex -i "/usr/local/squid/etc/yasakdosyalar"
http_access deny yasakli yasakdosyalar
http_access allow yasakdosyalar

iyi günler

--