[Linux] Re: vibra da hala sorun var :(

From: Nazım Koç (kocnazim@superonline.com)
Date: Thu 02 Aug 2001 - 02:05:24 EEST

Merhaba,

Ayni kart bende de var. Uzun bir ugrasidan sonra GL1.0 da
problemsiz kullaniyorum. Herhalde slack'da da ayni yontemle
problem cozulebilir. Cunku yazdiginiz hata bendekiler ile
tamamen ayni.

$ lspci -vv
komutu ile ses kartinizin hangi IRQ degerini kullandigini bulun.
Ya da
$ cat /proc/interrupts
komutu ile ses kartinizin hangi IRQ'da oldugunu bulun.

Eger IRQ=0 veya IRQ=255 ise bu pci kart icin hic bir IRQ
atanmamis demektir. Buradaki problem buyuk olasilikla
sistemin bios seting'lerinde. Buyuk ihtimalle setting'ler
icinde "PnP OS" veya "Windown 9x" gibi bir tanim enable
edilmis olmali. Onu disable etmen gerekiyor. Bu seting'lerin
amaci yanlis hatirlamiyorsam eski model DOS driver'lerinin
calismasini saglamak. Bu seceneklerin acik olmasi linux'a
ayak bagi oluyor.

Eger IRQ degerleri, 0 degil de 1..15 arasinda ise;
bu durumda iki secenek var. Kartlarin PCI slot
sirasini degistirmek faydali olabilir. Ya da
yine bios setting'lerden manuel olarak IRQ
numarasi verilebilir.

Bir de "setpci" diye bir komut var. ise yarar mi bilmiyorum?
Daha bu komutu yeni incelemeye basladim. Bir bilen
bu komutu kisaca anlatirsa cok makbule gecer. Cunku
cok farkli kavramlar var.

Butun bu degisiklikleri yaptiktan sonra sistemi reboot et.
Diger modprob komutlari oldugu gibi kalsin.

Kolay gelsin,
Nazim KOC