[LINUX:19976] Kernel Panic:VFS:Unable to mount root fs on 03:01

From: Mert ESSIZ (mert@doruk.net.tr)
Date: Sat 30 Sep 2000 - 16:55:00 EEST

 Öncelikle Selamlar, kolay gelsin..
Ben de 13 gb'lık diskimin ilk 9 gb'ında win2000 kurulu..
Diğer kısmıda 1.8 Gb Fat32, 2 Gb Linux Native,133 Mb da Swap olarak ayırdım.

 Slackware 7.1'i kurdum sorunsuz yüklendi. Lilo'yu bile yerleştirdi. Fakat
bendeki iso'da bir sorun var herhalde, bir kaç paketi yükleyemedi. Malesefte
bunlar önemli network componentleri olduğu için Slack'i kullanamadım.
 Bende Redhat 6.2'yi yükleyeyim dedim. 6.2 sorunsuz bir şekilde yüklendi.
Ancak Lilo'yu yerleştiremedi. Herneyse bende sistemi Slack cd'si ile boot
edip Lilo'nun yeni verisiyonunu yükledim RedHat'in üstüne ve sorunsuz bi
şekilde Lilo yerleşti. Sistemi restart ettim, fakat sistem tam açılırken :

 Invalid session number or type of track
 Kernel Panic: VFS : Unable to mount root fs on 03:01

 şeklinde bir mesaj veriyor.

 Biraz uğraştım ama çözemedim..
 Bende fırsat bu fırsat redhat 7.0'yi yükleyeyim dedim. Fakat aynı sorunlar
ondada yaşandı. Sadece yeni Lilo yüklemek yerine parametre olarak
lilo.conf'ta lba32'yi istedi. Lilo yerleşti ama sistem açılırken aynı hata
mesajı..
 Invalid session number or type of track
 Kernel Panic: VFS : Unable to mount root fs on 03:01

 Daha önce böyle bir sorunla karşılaşan, çözümünü bilen varmı?

 Not: Hernahgi bir soruna karşılık sistemleri formatlarken Check Bad Block'u
da yaptım..

 Saygılar, başarılar...

 Mert EŞSİZ