[LINUX:19943] Re: Ynt: Re: Ynt: Bazi sorular (fwd)

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Mon 25 Sep 2000 - 14:10:41 EEST

Selamlar..

Linuxconf'u pek bilmem ama, webmin guzel bir program. Fakat hangi amacla ? Eve veya isyerine derginin verdigi CD'den linux kurmussunuz. Baktiniz ise yarar gorunuyor. Eger Webmin alir veya linuxconf'u kullanir DNS, squid, user vs. ayarlayayim derseniz, omur boyu Linux'u hem ogrenemez, hemde tam kapasite kullanamazsiniz. Oncelikle /etc/* dosyalarini, /var/named.., /var/state.. vs. dosyalarini iyice ogrenmeniz lazim. Sut varken niye inekle ugrasiyoruz demeyin sakin. Bu dosyalari, yani native konfigurasyon bilgilerini ogrenmeden, bunlari hic bir sekilde saglikli yapamazsiniz.
Fakat benim durumumda iseniz, Sivas'tan kalkip Kutahya'daki DNS'e kayit eklemeniz gerekiyorsa, veya yeni bir kullanici eklemeniz lazimsa, webmin size ilac gibi gelir.
NT ve Windowsa dikkat edin. Ayarlari otomatik yapacagim derken, hic bir ayari dogru duzgun yapamaz. Deneyimli WinXX'ciler Win.ini, system.ini, regedit vs. inf/*.inf vs. hepsini notepad ile duzeltir, adam gibi calisan (en azindan olabildigi kadar:) bir sistem yapar.

webmin, linuxconf, userconf, netcfg. Bunlara karsi degilim, fakat oncelik man, howto, conf'lardaki remark satirlari olmali, bunlari iyice hazmedince bunlar kullanilmali..

Saygi ve sevgiler..