[LINUX:19834] Programlama hakkinda....

From: Bulent Coskun (bulentcos@hotmail.com)
Date: Thu 21 Sep 2000 - 09:25:32 EEST

Selam arkadaslar..
buraya bu mesaji atmam ne kadar yerinde bilemiyorum amam belki derdime
burada bir derman bulabilirim :)
Simdi ben bir IRC veya FTP programinin yapisini anlamak için uygulama
yapmaya karar verdim.. Eee güzel, rfc dosyalarini internetten indirdim.. eee
bu da güzel, bunlarin içindekileri uyguladigimdaa istedigim sonuçlari
alamadim (aslinda bazi anlayamadigim yerler var)
Söyleki ....

Simdi IRC dökümaninda RFC-1459 da irc servera baglanmak için gerekli olan
islemler anlatilmis... bunu söyle uygulamaya çalistim..
stream metodda çalisan RawPortTCP adinda bir program buldum.. bu programla
ANSI veya HEX olarak bir ip ye istenen portuna data gönderilebiliyor..
Neyse.. bir de local irc server kurdum... bu da tamam.. mirc gibi bir
programla baglaniyor, bu da okey.. RawPortTCP den irc servera connect olunca

:Irc.wIRCd-Advanced.Net NOTICE AUTH :*** Looking up your hostname...

:Irc.wIRCd-Advanced.Net NOTICE AUTH :*** Checking ident...
:Irc.wIRCd-Advanced.Net NOTICE AUTH :*** Found your hostname

mesajlari geliyor ... bu da güzel...
sunlari gönderiyom
NICK XX

NOTICE XX :*** If you are having problems connecting due to ping timeouts,
please type /notice D80752C2 nospoof now.
PING :D80752C2

mesaji geliyoo..
bundan sonra hani LIST veya JOIN komutunu verince

:Irc.wIRCd-Advanced.Net 451 * :You have not registered

hata mesaji dönüyo.. ya abi ben nasil IRC Server'a register olucam USER
konutunu denedim oda yemiyo ama USER komutunu hatali kullaniyor
olabilirimde , simdi ... aklina bir fikir gelen var mi?