[LINUX:19792] Re: Linux Dokumanlari Formati Konusunda Anket !!

From: Hakan Koseoglu (hakan@prosoft.com.tr)
Date: Tue 19 Sep 2000 - 17:34:45 EEST

Dogan ZORLU wrote:
> kullaniciya is cikaracak sonucta. Prosoft tan arkadasin soyledigi
Prosoft'tan arkadas (alla alla, sanki butun hayatim burda gecmis de
bundan o(ah, kabus gibi, mozilla tam bu anda calisti, kac dakka once
exec etmistim acaba, hmmz, neyse)nce hic listeye yazmamisim gibi, neyse)
diyo ki...

Anket secenekleri konusundaki nacizane fikirlerim assadaki gibidir:

-Draft text...
Her daim okunur, less edilir, cat |more edilir, dos altindan type |more
edilir. :-) Her durumda isinizi gorur, initstate 1'de bile okunur,
calisilir, sistem kurulur/kurtarilir.

-HTML olarak...
Netscape/Mozilla veyahut InternetEskencecisine mahsur birakir bizi, kac
kisi Lynx bilir, o da tadindan yenmez ama hic bilmeyene sirin gozukur,
aa ne kolaymis dedirtir.

-StarWriter olarak...
Ulayn kac kisi kullaniyo ki bu adami Linux kurmadan once, hadi onu
gectik, kurduktan sonra? :-)

-Postscript olarak...
Sevsem de, ps2txt gibi utiller olsa da fazladan hamallik, benzeri
sekilde postscript insanlar okuyamiyor, ellerinde Ghostview olmuyor
windows kullanicilarinin, Unix'lerde ise baska cok alternatif yok zaten.

-PDF olarak...
Tamam, Windoz aleminde Adobe Acrobat artik populer bir urun haline
gelmis olsa da en azindan benim Adobum cakilmakta israrli. :-) Xpdf
sacmaliyor, gnu/ghostview ise bazi pdf'ler acmakta (alaaddin/win portu
da) ozurlu, genel olarak PDF'ten kaynaklandigina karar vermeye
baslayacagim.

-SGML olarak...
Lahavlevelakuvveten, ulu Eris sen beni koru.

-DocBook olarak...
Haa? Neaa? Yogurt mu?

Bu arada Tex/Latex'i unutmussun. :)

Bi de tamam, submit ettik text'i ancak geri tusuna basinca bi daa
goremez olduk sonuclar, oraya bi link de onun icin koysan da ihya olsak,
ne ise yaracak bilemem ama.

Farkli formatlarda ise, maintenance belasi adami olduruyor, haklisiniz.
html2txt, ps2txt veya txt2ps veya benzeri fantastik komut satirindan
calisan utility canavarlari belki bir yere kadar kurtarir bizleri ama
LDP'de oldugu gibi dokumani bi HTML, bi HTML zip, bi text bi de PS
vermek zor oluyo bi yerde, onda hemfikiriz galiba. Zor cunku valla en
azindan ben ugrasmam, zaten kendi yazdigim utilitelere bile bu gune
kadar ne isim koyabildim ne de dokuman yazabildim. :_)