[LINUX:19764] Re: HOW-TO Ya da Nasil dokumanlarinin formati uzerine

From: Gorkem Cetin (gorkem@gelecek.com.tr)
Date: Tue 19 Sep 2000 - 11:43:22 EEST

On Tue, 19 Sep 2000, Tanju Aktug wrote:

> Bence duz text dışında diğer standart ancak HTML olabilir. Yaygınlığı,
> resim vb. desteklemesi, link verilmesi benzeri özellikleri nedeni ile
> ikinci format ancak HTML olabilir...

Aslında benim de bahsini etmek istediğim paket de (docbook) tek
bir emtin dosyasından ps, dvi, latex, html gibi formatlara geçiş
sağlayabiliyor. Bu sayede tek dosyayı alıp ister web sayfasından HTML
olarak yayınlayabiliyor, isterseniz kitap olarak bastırabiliyorsunuz.

Tek zorluğu, belki biraz alışık olmadığımız yazım stili. Hoş, HTML'e
benzese de komutlarının biarz farklı olması nedeniyle öğrenmek biraz zaman
alabiliyor.

www.docbook.org adersinde bir kitap dahi var.

Docbook'un Türkçe desteği malesef yok ve sayfalarından arıyorlar. Örneğin
Previous, Next, Table of contents gibi kelimeler İngilizce ve diğer
dilerde bulunuyor..

İyi çalışmalar
Görkem
Gelecek A.Ş