[LINUX:19700] Re: linux-mysql-apache benchmark?

From: Erol Ozcan (eozcan@superonline.com)
Date: Sun 17 Sep 2000 - 00:23:43 EEST

Serdar wrote:

> yukaridaki konfigrasyonlarin nt bazli sistemlerdeki rakipleriyle
> arasindaki, CIDDI benchmarklarini bulabilecegim referanslar var mi?
>
> yeni calisacagim yer NT-Oracle ya da MSSQL oneriyor kurulmasini oneriyor,
> ben de bildigin sistem en iyi sistemdir mantigini guduyorum..
>
> bu yukaridaki sistemle calismis olan kisiler varsa onlari da kisisel
> yorumlarini dinlemek iyi olur.
>
> su anda firma olarak calisan bildiginiz sistemler varsa onu da kabul
> ederim.. (universite ici yaptiklarimiz pek kabul edilmiyor da)
>
> sevgiler!

 Merhaba,

     Oncelikle yapilacak isin ne oldugunu onemli ( mailde yukaridaki isi ve
konfigurasyonu goremedim). Ornegin database kullanan bir haber sitesi i
yapmak istiyorsaniz bu is MySQL kullanmanizi tavsiye edebilirm. MySQL
sorgulama islemlerinin hizliligi bakimindan ayni donanimda de hem bedava
olan PostGresSQL, Interbase hem de ticari olan Oracle, Sybase rakiplerine
gore hizli calismakta. Tabii bu hizli calismanin bazi dogal nedenleri var.
     MySQL hizli olmasinin en onemli nedeni database dunyasinda guvenilirligi
belirleyen ACID adi ile gecen testi gecememesi ve bir RDBMS olamamasindan
kaynaklaniyor.

 PostgreSQL ACID uyumlu ve en gelismis ozelliklere sahip yegane open source
projesidir. Eger yapacaginiz isler transaction gerektiriyorsa ve bedava bir
program kullanmak istiyorsaniz PostgreSQL kullanabilirsiniz. Eger paraniz
varsa dunyanin en gelismis database i olan Oracle'i kullanin. MSSQL i almayin
bunun nedeni MSSQL in cakilmasinin cok oldugunu gozlemlemis olmak. Muhtemelen
online sitelerie sizde rastlamis olabilirsiniz.

   Oracle Linux uzerinde gayet iyi calismakta ( kurulumu biraz ugrastirsada
). Apache/PHP/Oracle uclusunu projenizde kullanabilirsiniz.

MySQL in benchmark sayfasi
http://www.mysql.com/information/benchmarks.html

MySQL in crash-me test sayfasinda isteginiz veritabanlarini ozellikleri ile
karsilastirabilirsiniz.
http://www.mysql.com/information/crash-me.php

iyi calismalar...
Erol Ozcan