[LINUX:19663] Kernel dokumani icin yardim

From: Murat Koc (muratkoc@saneg.itu.edu.tr)
Date: Fri 15 Sep 2000 - 19:34:40 EEST

Selam,

Uzun zamandir kafamda olan ama vakit ayirip yazamadigim ve son zamanlarda
yine ortaya cikan kernella ilgili bir dokuman yazmaya basliyorum.

Bu konuda cesitli konularda bilgisi benden cok cok fazla olan
arkadaslardan yardim istemekteyim.

Ben yaptigim zaman bir nevi ceviri uzerine kendi deneyim ve yorumlarimi
eklemis gibi olacagim.

Ilk aklima gelenler Erhan Bilgili, Serdar Koylu, Dogan Zorlu, Hakan
Koseoglu ve su anda aklima gelmeyen bircok arkadas acaba boyle bir
girisime katkida bulunmak ister mi?

Dusundugum ve toparladigim konular:

Memory management
Processler
IPC(shared memory, fifo ...)
Interrupts
Device drivers(character, block, SCSI, USB ...)
Ext2 File system (dogal olarak VFS)
Network(socket, protocol, routing ...)
Moduller
/proc
System Calls
I/O portlar
PCI/ISA/DMA ...
SYSCTL
Time handling
SMP

..

Liste oldukca uzatibilir (Dogal olarak bu da dokumanin bitis suresini
uzatir:)))

Yani biraz zorlayici bir calisma olacak sanirim o yuzden bitis suresi
konusunda hicbirsey soyleyemiyorum.

Konular ve yardim konusunda her turlu onerinizi bekliyorum.

Umarim yardim edecek birileri cikar yoksa ben 5-10 seneye anca bitirim:))

IYI CALISMALAR

                                                          MURAT KOC