[LINUX:19645] Re: ip sorgulama

From: Hasan Umit Ezerce (humit@tr.net)
Date: Fri 15 Sep 2000 - 14:49:54 EEST

selam,

host komutu isinizi gorur,

host -t ANY alanadi.com.tr

veya

host -t ANY ip_numarasi

yazdiginizda o alan adi / ip hakkinda bilgi edinebilirsiniz.

daha fazla bilgi icin:

man host
man nslookup

ya da bir ip blogunun kime ait oldugunu bulmak istiyorsaniz,

fwhois ip_adresi@whois.server.adi

seklinde bir komut ile ogrenebilirsiniz.

ornegin

 fwhois 144.122.199.20@whois.ripe.net
[whois.ripe.net]

% Rights restricted by copyright. See
http://www.ripe.net/ripencc/pub-services/db/copyright.html

inetnum: 144.122.0.0 - 144.122.255.255
netname: METU-NET
descr: Middle East Technical University
descr: Computer Center
descr: Ankara
[...]

whois.metu.edu.tr adresini de kullanmayi deneyebilirsiniz.