[LINUX:19488] Re: Sendmail Kota

From: Umut Gökbayrak (umutgokbayrak@operamail.com)
Date: Tue 12 Sep 2000 - 15:54:05 EEST

Merhaba,
sendmail biliyorsunuz mesajlari deliver etmek icin procmail veya smtp adli
yazilimlardan birisini kullaniyor. smtp eski bir standart ve procmail
kullanilmali derim. Bunun bir nedeni de procmail' in disk kotalarina ugun
calismasi. Eger bir kullanicinin belli bir ebattan fazla e-mail almamasini
istiyorsaniz yapilmasi gereken sadece sendmail' in tabanda procmail
kullanmasini saglamak (linuxconf ile yapabilirsiniz) ve o disk icin gerekli
kotalarin verilmesinden ibarettir.

Bu uygulamanin bir tek dezavantaji vardir. Eger kullanici kotasini asarsa
maillarini alamayacaktir. Sistem yoneticisine biraz yuk getirir.

Iyi calismalar
Umut Gokbayrak
http://www.trlinux.com