[LINUX:19480] Re: Sendmail Kota

From: Ertan Kucukoglu (ertank@ozlerplastik.com)
Date: Tue 12 Sep 2000 - 14:29:51 EEST

Mesut TUNGA wrote:

> Merhaba,
>
> RedHat 5.1
> Sendmail-8.8.4
>
> crona bir script yazip /var/spool/mail altinda duran ve 5 mb den buyuk
> mailleri silmek icin bir script bilen ya da kullanan var mi acaba.
>
> veya baska bir yolu yordami varmidir boyle biseyin.
>
> bir de gonderilen maillerin yine 5 mb kotasini asmamasini istiyorum..
>
> Yardimlariniz icin cok tesekkurler..
>
> Kolay Gele...
> Mesut...

Merhaba,

Sendmail'in belli bir boyutun uzerindeki mailleri kabul etmemesini
sağlayabilirsin. /etc/sendmail.cf veya /etc/mail/sendmail.cf dosyasi icinde
soyle bir satir vardir:

#O MaxMessageSize=1000000

Bu satirin basindaki # isaretini sil ve rakami istedigin gibi ayarla. Bundan
sonra sendmail'i yeniden baslat. Artik sendmail belirttigin boyutun
uzerindeki mailleri kabul etmeyecektir.

Ancak, bu kural gelen maillere uygulaniyor mu bilmiyorum.

Iyi calismalar

--
Ertan Kucukoglu
ertank@ozlerplastik.com