[LINUX:19463] Re: [LINUX:19439] MURAT KOÇ, GÖRKEM ÇETIN VE TÜM ARKADASLAR

From: Sancar Saran (saran@ktg.com.tr)
Date: Tue 12 Sep 2000 - 10:59:29 EEST

Selamlar,

Sanirim birileri Gorkem in yazdigi kitaplara bozulmush ? Yada Red Hat'in
TR cevirisine ?
Niye bozuluyorsunuz kardesim ? Hepiniz aslanlar gibi bilgisayar uzmani
degilmisiniz?
Madem o kadar kolay bu isler, oturup siz yapin ? Kim tutuyor sizleri ?.

Madem Gorkem Cetin arkadasimiz bu kadar beceriksiz elalemin sirtindan gecinip
kendisini one cikartiyor, bu kadar yaramaz bi adam. Bi delikanlilik yapin
oturun 400 sayfa bi linux kitabi felan yazin. Yada Madem bu kadar degersiz bi
olay Iki dakka vaktinizi ayirin bi Hede Hodo TR linux 1.0 da siz yapin. Ne ki
yani ? Bizim gibi Linux/GNU adamlara cocuk oyuncagi.

Beyler kendinze gelin. Daha bu asi pisiremedik. Asi pisirmeden kavgasina
baslarsak bu isin sonu gelmez. Pacasina guvenen orda burda atip tutacagina
otursun kitap yazsin.
Yok ben daha delikanliyim diyen otursun kendi distrosunu yazsin, cikarsin
ortama. Begenirsek oturur kullaniriz,begenmessekte bu nebicim sey yaa deyip
fikrimizi beyan ederiz.

Su tekirli sarmanli bi TR distrosu vardi, sahsen hic ellemedim ama gordugum o
ki ingilizce sIkIntisi icindeki arkadaslar ucun dan kiyisindan iste o linux
surumu ile basliyor. Sonradan kafasina gore artik cani ne cekerse onu yukluyor.
Yani fenami olur bir tane RH kopyasi Turkce distro. Insalar oturup evlerinde
yukleseler. Artik shu Linux olayi geek&hack camiasininda disina tassa mesela
bizim Muhasebeci Metiner abimizde evinde oturup bunu kursa eski 386 sina him ??

Yada soyleyin bakalim memleketimizde Logo var link var hede var hodo var. Bu
adamlarin
olducka iyi kaynaklarida var, bu amcalar bile oturup kaynak ayirmazken
(sanirim) Gelecek AS
uc bes kurus ayirip Red Hat i turkcelestirmeye calisiyor, destek olmamiz
gerekireken kostek
oluyoruz. Sahsen cok ciddi bir bicimde sirket bazinda desktop linux hayal
ediyorum
da, Nasil olacak bilemiyorum ortada turkce bir distro olmadan ben bizim
sekreter ve muhasebeci camiasini nasil kandiricam ? Oturup bu distronun
herseyini ben nasil yaparim ?
Daha sirket icin bilgi islem personeline egitim vermeye bile yetisemiyorum.

Sonra yine Gorkem Cetinin (yada calistigi sirket bilemiyecegim) firmasindan
Linux egitimi alicaz
koskoca TR da sanirim bi onlar var birde izmirde bi firma var (izmirdeki
sanirim Izmir dahilinde
veriyor sadece) yada 2 senedir dibim dustu Rack Kasa diye diye, baktim adamlar
getirmis koymuslar
iste Gelecek Hede server felan fesmekan. E neguzel bisi ya, gidip Compaq a HP
ye 10 binler odemektense surdan bir tane server fenami olur ?

Beyler birbirimizi sevmeye biliriz, adamin kasi gozunun ustunde olabilir,
yazdigi yazilari
verdigi konferanslari sallamayada biliriz. Ama biz hepimiz (Yani bu
Linux/GNU olayina bas koyan
cok bilmisler) ayni geminin icindeyiz. Bu mereti yuzdureceksek hep birlikte
hareket edip
hedeflere kafayi takmaliyiz. Birbirimizle urasmanin bize bir faydasi yok, bu
gun
Gorkem Cetin olmasaydi simdi Turkce Linux Kitabi falan yoktu kardesim.
Gidiyorum dost kitapevine
O kadar hede hodo windows kitabinin arasinda aslanlar gibi duruyor. Ne guzel
bisi (dabi icimdende
diyorum ulan ben yazsam daha babasini yazardim :) (ac bi parantez daha
sIkIyorsa yazsana kapa parantez)).

Begensenizde begenmesenizde Gorkem Cetin Linux olayinin abisi olmus durumda.
Iki yada uc sene
kadar once bu pozisyon henuz bosken uyanik olsaydik belki baska biri vardi o
pozisyonda.
Pozisyonun ne onemi varki ? Onemli olan birseyler yapip katkida bulunabilmek
diye dusunuyorum.

A unutmadan, listede tartirsma istemiyoruz olayina da deginecegim.

Sayin ve sevgili arkadaslar bildiginiz gibi Linux/GNU camiasi demokratik bir
camia olup zaman zaman kan govdeyi
goturmektedir. Netice itibari ile sakin ve sessiz listeler sadece M$ ve alakali
listeler olup, amcalarin security patchlerini
ve abi benim registry ayarlarim goctu aglamalarini dinlemek icin idealdir.
Caninizi sIksada bu boyle, bu isin kimyasi boyle, daha gecende RMS ve
KDE tayfasi birbirine girdi. E racondandir
bizde burda birbirimize girecegiz isin tadi olsun degilmi :) ???

Sancar Saran saran@ktg.com.tr