[LINUX:19450] Re: [LINUX:19439] MURAT KOÇ, GÖRKEM ÇETIN VE TÜM ARKADASLAR

From: Dogan Zorlu (dogan@grup.com.tr)
Date: Tue 12 Sep 2000 - 09:06:48 EEST

Yapilan isten cok usul yonunde geciyor tartisma dikkat ederseniz. Baskasinin
yaptigi birseyi kullanirsaniz, orjinalini uretene de prim vermek ve
yaptiginiz calismanin buna dayandigini belirtmek zorundasiniz..

Burada Gorkem beyin yaptigi calisma gercekten takdire sayan bir calisma..
Turkcelestirme konusunda da bayagi yogun caba harciyor cogumuz oturup
seyrederken. Umit ediyorum ki gelecekte kendi ekibi Linux icin uygulama da
gelistirecektir...

Fakat dedigim gibi, neden RedHat 6.2 yi Turkce'ye cevirdik yerine Gelecek
Linux 1.0 ? Yani gelecek linux diye bir surum mu var artik... Kendi init
scriptleri kendi setup tool u ve hatta paket yoneticisi olan bir surumden mi
bahsediyoruz ? Olaya yabanci bir kisi olsam Gelecek Linux dendiginde "Helal
olsun gelecek firmasina, bak adamlar kendi linux dagitimini hazirlamislar."
demez miyim ? Demez misiniz ? E o zaman dunyanin parasini ve emegini
harcayan RedHat ne oluyor bu arada ?

Gorkem beyin yaptigi yayinlarda da benzer bir usul hatasi var ve sanirim
Murat bey buna bozuluyor sanirim. Dogrudur, icimizde akademik cevrelerde
yayin yapan insanlar var ve iyi bilirler ki bir yayin, eger ceviriyse kapak
olarak bilmemnenin cevirisi diye secilir. Yok kendi hazirladiginiz bir
yayinsa icinde referans aldiginiz calismalari belirtmelisiniz.. Aksi bir
durumda insanlar size gulup gecerler... Bu bir gelenekten cok bir
zorunluluktur. Sanirim bu detay Gorkem bey tarafindan cok onemli bulunmuyor.

Yabanci kaynaklar Turkce'ye cevrilsin mi ? Sorusuna bende kendimce bir cevap
buldum sanirim.
Evet cevrilsin fakat guncel tutacak ekipler yada kisiler olmali.. Tabi is
ekip sureklilik falan kelimelerini barindirmaya baslayinca ulkemiz gercegini
reddetmis oluyoruz.. Zira burda surekli sikayet eden ve cogu seyi
begenmeyen bir topluluktan bahsediyoruz. Yani bol laf az is felsefesinin
hakim oldugu.. Disi tirnagiyla calisan bir avuc insana bile siz niye boyle
yapiyorsunuz diye karsi cikan bir topluluktan.. Yani kanimca ceviri
yapilabilir ama siz onu okudugunuzda buyuk ihtimalle artik kullanilmiyor
olabilir.

Neyse, biz hala teknoloji uretimi yerine onu kullanmayi tercih eden, yani
tuketici bir toplum olmaya devam ettigimiz surece bu tartismalar sanirim hep
devam edecek...

Saglicakla kalin,

Dogan Zorlu.