[LINUX:19374] Re: server konfigürasyonu

From: Sancar Saran (saran@ktg.com.tr)
Date: Sun 10 Sep 2000 - 10:20:57 EEST

"A. Kemal Ökmen" wrote:

> Merhaba,
>
> Istedigimiz server'in ana amaci Üniversitemizin web ve ftp
> sunucusu olmasiydi. Kullandigimiz NT, web server görevini görüyor, problem
> çikardigi için daha yüksek bir konfigürasyona ve Linux'a geçmek istiyoruz.
> Ayri bir makina da 200 kullanicili (RedHat 6.2, Squid) bir proxy ve ftp
> server görevinde. Problemsiz olmasina ragmen bunu da yeni makinaya geçirmek
> istiyoruz. Yedekleme ihtiyacimiz yok. Üniversite'nin Internet'e çikisi 256K.
> Uzaktan erisimle web sayfasinda degisiklik yapilmasi gerekiyor. ftp'nin
> [...]

Himm,
Cok fazla bisi istemez bu.
PIII 600, 256 ram, Asus board (artik yeni ne ciktiysa, ben pek takip edemiyorum
standart boardlari)
20 - 30 gb arasi ide disk. Sahsen GFX karti olarak NVIDA chipsetleri oneririm.
TNT2 Vanta isinizi cok guzel gorur.
3 Com eternet. T10 kasa. Bu makina 1000 - 13000 dolar kadar eder sanirim.
Abartalim derseniz.
Ide disk yerine Aha 29160 SCSI kontrol karti SCSI-3 160mb/sn 18 gb 10.000
RPM SCSI disk ve 512 mb ram iyi olur.
Sanirim buda fiyati 2000 dolar civarina getirir.

--
Sancar Saran                    saran@ktg.com.tr
Koy - Tur Computer Networks System Administrator