[LINUX:19362] Re: server konfigürasyonu

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Sat 09 Sep 2000 - 16:25:26 EEST

On Fri, 08 September 2000, Orhan GOKCOL wrote:

> Iyi gunler,
>
> ihtiyaclarinizi tam belirlemeden boyle bir ongorude bulunmak imkansiz.
> Boyle yaklasirsaniz, ihtiyaclariniza cevap vermeyen bir konfigurasyon
> onerebilirler size. Soz gelimi, bir DLT yedekleme unitesi tek basina 2500
> dolar filan..
> Bence, once, gerekli HD kapasitesi, kac kisiye hizmet edecek,
> backup ihtiyaci, gibi kritik sorulara cevap bulun. Daha sonra da,bu
> ihtiyaclariniza uygun sunuculari satan Dell,Compaq, Siemens, HP gibi
> yerlere bu ihtiyaclarinizi bildirin. Onlar size konfigurasyon
> [...]

Selamlar..

Size bazi anilarimi yazayim..

1. ABIT BP-6 MB, 2xCe533 CPU. 15 GB 7200 RPM HDD. 128 MB RAM. Gentus Linux 1.0, Mail + ppp + HTTP server. 8 aydir kesintisiz calisiyor. Tik demedi. Fiyati 800 $ filandi sanirim. Performansindan hic sikayetci olan cikmadi.

2. Compaq ProLiant vs. Getirdik, kurduk, haftasina bozuldu. Anakarti arizali dediler, 2 ay sonra geldi.

3. HP Serverin SCSI Diskini buyutmek istedik. Piyasada 340 $ olan 9.1 GB LVD Diski, bize 1900 $ a sattilar.

4. Compaq Proliant serisi ana makine (PII400+6GB SCSI HDD+256MB RAM). Calisiyordu. Bozuldu. Acilen, yakindaki bir terminale (PII450+8.4 GB) 256 MB RAM ekledik. Ana makine yaptik. Musteri Compaq makineyi terminal yapti, cunku OEM makine cok cok daha hizli calisiyordu.

Bilmem bu anilar size ne anlatiyor. Benim gordugum fiyat/performans gevezelerinin size sunduklari tek sey, kendi mercedeslerinin faturasi. Bence OEM alin. Ama her parcasini secerek teker teker iyilerinden alin. SQL server ve transaction server kurmuyorsunuz, cok yuksek islem gucune ihtiyaciniz yok. 2 UDMA 66 IDE diski RAID yapin. Millet hiz, performans vs. neymis bir gorsun.

Saygi ve sevgiler..