[LINUX:19356] Re: server konfigürasyonu

From: Sancar Saran (saran@ktg.com.tr)
Date: Sat 09 Sep 2000 - 12:35:44 EEST

"A. Kemal Ökmen" wrote:

> Linux işletim sistemi çalışacak ve www,ftp,proxy ve diğer server görevleri
> yapacak yaklaşık 5-6bin$'a kadar bir bilgisayar ihtiyacımız var. Compaq veya
> HP vs. marka modeli veya konfigürasyon tavsiye edebilir misiniz? Yardımcı
> olacak arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.
>
> İyi Çalışmalar...

Selamlar,
Sistemi kac kisinin ayni anda kullanicaginida soyleseydiniz iyi olurdu.
Benim tavsiyem proxy + firewall bir makina - diger islemler icin baska bir
makina kullanmaniz
yonunde.

Proxy icin 133 mhz system board + 256 ram + 9.1 scsi isinizi rahatlikla gorur.
hatta ide bile kullanabilirsiniz.
cpu fazla farketmez. sanirim standart bir PIII isinizi gorur. Yalniz ide
kullanimi birazda sizin kullanici sayinizla
dogru orantili.

diger hizmetler icinde ayni sey gecerli. Markali bilgisayarla vereceginiz
paralar ile cok guzel oem serverler
kurabilirsiniz.

Ben 300 kullanici icin

Proxy Server= Asus PB2D-S + 512 RAM + 3 x 10/100 3Com Eternet karti + PIII 450
islemci
9.1 SCSI disk 80 mb/s kullaniyorum. Performansi son derece iyi 1 mbti TT net
cikisinda zorlanmiyor bile.

Mail Vs server = Ausu P3C-S + 256 ram + 1 x 3 com 10/100 eternet + 9.1 scsi
disk 160 mb/s + Hp internal
dds backup (12 Gb). Asus T10 tip kasalar bu tur cihazlar icin oldukca uygun.
Spesifik kasa istiyorsaniz
(rackmount, hotswap reduntant power supply + howswap raid disk kasasi vs)
Protokom bilgisayardan Fatih Gonendi ile gorusebilirsiniz (0.312 419 0041).

Backup icin dds sistemler yeterli. DTL ler biraz buyuk kaciyor (ama cok guzel
cihazlar)

CUR-DSL kartlar uzerinde bulunan scsi chipsetler sanirim SYM BIOS,
ama server-work LE chipset icin bisi bulamadim acikcasi. Sanirim denemek
gerekecek...

Netice olarak en iyi yol bildigin yoldur. Yinede hickimseye HP, Compaq gibi
markalari tavsiye etmem
hem cok pahallilar, hem configurasyon sorunu cikartabiliyorlar.

Iyi calismalar.

Sancar Saran saran@ktg.com.tr