[LINUX:19319] Re: proxy

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Thu 07 Sep 2000 - 17:52:18 EEST

On Thu, 07 September 2000, Kadir Leblebici wrote:

> Merhabalar, Redhat 6.2 ile squid calistirdim su an tum kullanicilar web i
> kullanabiliyorlar. Yalniz pop3 mail ve icq calistiramiyorum. Linux org tr deki
> belgelerden okuduguma gore ip maskeleme yapmam gerekiyor.
>
> belgede sunlari yapin diyor
> echo "1" > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward
>
> /sbin/depmod -a
> /sbin/modprobe ip_masq_ftp
> /sbin/modprobe ip_masq_irc
> /sbin/modprobe ip_masq_raudio
> /sbin/modprobe ip_masq_quake
>
> /sbin/ipchains -P forward DENY
> /sbin/ipchains -A forward -i eth1 -j MASQ
> [...]

Selamlar..

Bu satirlari yazdiginiz zaman ICQ, pop, smtp vs. ne varsa hepsi calismasi lazim. Yani ekstra bir ayar vs. gerekmeden. Hatta browserlara proxy tanitmaniz bile gerekmez. Web dahi erisilebilir durumda olmalidir. Fakat routing tablonuzda veya clientlerin IP yapilandirmasinda bir sorun varsa bu cozum calismayabilir. Birde yukardaki ikinci satirda eth1 yazilmis. Herhalde yerel aginiz eth1'e bagli. eth0 ise sanirim internet tarafinda. Bu durumda eth1 tarafindaki agdaki clientlerin default router olarak eth1'i gormesi gerekiyor.

Eger ag yapilandirmaniz hakkinda biraz daha acik bilgi verebilirseniz, size daha fazla yardimci olabiliriz. Bilhassa squid'i transparent calistirma gibi "Dunya varmis" diyebileceginiz puf noktalarini yazma imkanimiz olur.

Saygi ve sevgiler..