[LINUX:19297] Re: sendmail

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Wed 06 Sep 2000 - 14:11:21 EEST

On Wed, 06 September 2000, musti@cc.ciu.edu.tr wrote:

> merhabalar red hat linux 6.2 kurdum bir trl sendmail i
> ‡alistiramadim yani mail atiyorum gitmiyor sendmaili nasil configure
> edecegimi soyleyebilirmisiniz

Selamlar..

Ešer bir mail server kurmayi dusunmuyorsaniz, sendmail kurmak sizin icin bir hayli yorucu olabilir. Eger kendi maillerinizi gondermek ve almak istiyorsaniz sadece, sendmail yerine ISS'nizin (mail hesabi saglayan yer) mail serverini kullanmaniz daha mantikli olur.. Sendmail'in dogru duzgun calismasi icin

1. DNS tanimlariniz tam olmali. Forward ve reverse adres cozumleri dogru olmali.
2. DNS veya /etc/hosts icersinde makinenizin adi dogru olarak tespit edilebilmeli..
3. Nerelerden mail alip-vereceginizi bildiren mail-routing belirtilmeli.
4. Hangi kullanicilarin mail hakki oldugu belirtilmeli
5. Son baski bir dua kitabi edinilmeli. Sansinizin yaver gitmesi icin bol bol okunmali :)

Bu listeye daha bir cok madde eklenebilir. Her maddenin aciklamasida en azindan bir kac mail surebilir. Siz en iyisi sendmail dokumanlarini iyice okuyun once. Ayrica http://www.webmin.com a ugrayip webmini indirin. Bununla konfigrasyon islerini daha kolay halledersiniz.

Kolay gelsin.

Saygi ve sevgiler.