[LINUX:19232] POSTACI' nin yeni versiyonu icin yardim talebi...

From: Umut Gökbayrak (umutgokbayrak@operamail.com)
Date: Mon 04 Sep 2000 - 09:34:51 EEST

Merhaba,
Ilk olarak Postaci' nin 1.1.0 versiyonunun hemen hemen bitmek uzere oldugunu
mujdelemek isterim. Program yine GPL lisansi ile dagitiliyor.

Bu versiyondaki yenilikler kisaca sunlar :
1. Veritabani bagimsizligi. (MySQL, PostgreSQL, Sybase, MS SQL, Mini SQL)
2. Windows sistemlerle uyumluluk.
3. Yeni bir grafik arayuz. Frame kullanilmiyor.
4. Sistem yonetim konsolu
5. IMAP ve POP3 her ikisini birden destekliyor.
6. WAP icin gerekli altyapi hazir, 1.1.1 ile birlikte cep telefonu destegi
geliyor.
7. Spam kontrolu
8. Kullanicinin kendi ozelliklerini ayarlayabilmesi, degistirebilmesi.
9. Degiskenlerin ve dosya isimlerinin hepsi Ingilizceye cevrildi.
10. Ekrandaki yazilar veritabanindan degil metin dosyadan okunuyor.
11. Cookie yerine session kullanilmasi. PHP3 ile uyum yok oldu.

Bu kadar komplike bir degisiklige girmek icin kodu en bastan yazmak gerekli
oldu. Su anda yolun yarisinda oldugumu soylemek yalan olmaz.

Tikandigim bir kac nokta var, sizlerden yardim istemek zorundayim. Eger
mumkunse asagidaki konularda bana yardimci olmak isteyen olursa sevinirim.

1. PostgreSQL, MiniSQL, Sybase ve MS SQL sorgulari yazilmasi. MySQL sorgusu
seklinde size iletecegim SQL sorgularini yukarida adi gecen veritabanlari
sorgularina cevrilmesi.
2. Ingilizce harici dillere ceviri. Size iletecegim bir text dosyada ceviri
hakkinda ayrintili bilgi mevcuttur.
3. MS Visual C++ ile program derleme ve Windows icin setup programi
hazirlayabilme bilgisine sahip kisilerden bir programin Windows altinda
derlenmesi ve bir setup programi hazirlanmasini rica edecegim.
4. Linux ortami icin hazirlamayi dusundugum setup programi icin yardima
ihtiyacim var. perl tabanli text bir kurulum olabilir fakat GTK/QT arayuzlu
bir kurulum ekrani olursa cok daha memnun olurum.
5. Hali hazirda var olan Turkce dokumantasyonun (178 sayfa) Ingilizceye
cevrilmesi.
6. Beta testerlara ihtiyacim var. Program 1 hafta icersinde alpha durumdan
cikacak umut ediyorum. Ardindan guvenlik ve overload testlerinden gecmesini
gerekecektir.

Ozellikle 1. maddenin onceligi cok yuksek. Veritabani bagimsizligi sorunsuz
calismakta ve performans da gayet tatminkar. Programi Postgres ve MySQL
uzerinde test etme imkanim oldu fakat diger veritabanlari hakkinda ayrintili
bilgim olmadigi icin sorgularin hazirlanmasi beni kilitliyor.

Yardimlariniz icin simdiden tesekkur ederim. Gelin hep beraber Postaci' yi
dunyanin en populer ve guclu webmail programi yapalim...

Son bir not : Lutfen cevaplariniz icin umut@trlinux.com adresini kullaniniz.

Iyi Calismalar
Umut Gokbayrak
http://www.trlinux.com