[LINUX:19187] Re: FreeBSD firewall ve Linux

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Fri 01 Sep 2000 - 08:31:30 EEST

Selamlar..

On Wed, 30 August 2000, "Enver ALTIN" wrote:

> Selam,
>
> FreeBSD'nin firewall kodlarini Linux uzerinde derlemeyi deneyen var mi?

Biri Berkeley, digeri POSIX. Derlemek mumkun olsa da, calistirmak pek mumkun olmayabilir.

> Boyle birseyler yapmayi deneyecegiz, daha once deneyen biri olup olmadigini sormak istedim.
>
> Bir de herkesin bu konudaki fikrini ve tecrubelerini almak isterim.
> Boyle birsey yapsak ise yarar mi?

Bence yaramaz. Daha dogrusu bu kadar ugrasmaya degmez.

> ipfwadm+ipchains (+squid) yeterince guvenli mi?

Pek cok kisiye yetecek kadar guvenli. Daha fazlasi ip-filter ile mumkun. Bunun icin 2.4.0 kernelin betasi var. Bunu deneyin. En iyisi FreeBSD kurun. FreeBSD icinde POSIX emulatoru var. Bununla pek cok populer Linux programini calistirirsiniz.

Genelde guvenlik konulu mailler cok yuvarlak oluyor. Iste yeterli mi ? Eger neyi korumayi ve neden korunmayi istediginizi belirtirseniz daha cok yardimci olabiliriz. Guvenlik isinin sonu yoktur ki. En baba firewall, cripto, antivirus vs. koyarsaniz, gece hirsiz gelir, harddiski calar gider :)) Yani bu isin bir basi ve sonu yok. Bir butun olarak degerlendirip, ihtiyaclari gormeden bir sey demek mumkun degil.

Saygi ve sevgiler..