[LINUX:22368] Re: kikbd

From: Hakan Koseoglu (hakan@prosoft.com.tr)
Date: Wed 29 Nov 2000 - 13:43:05 EET

"Can BAYTAN M.D." wrote:
> FVWM kullanmaya basladiktan sonra KDE Turkish keyboardu kullanamamaya
> basladi, hicbir yerde gormedigim garip bir keyboard map'i kullaniyor,
> FVWM icinde "kikdb &" yazinca ayni garip klavyeyi goruyorum, kikbd'nin
> bu problemi nedir acaba fikri olan varmi?

Garip klavyeden kastinizi anlamadim. kikbd, ortalikda KDE olmadan eski
tarz bir wm altinda calisinca (fvwm, tvm, owm) KDE paneline dock etmek
icin ortaliga cikarttigi parcacigini ortaliklarda birakiyor, onun
disinda hic bir sorun yasamadim bu tur ortamlarda... Bir kere setup edip
default klavyeyi ayarladiginiza emin olun. .kde dizinini sildiyseniz
local keyboard ayarinizi da silmissiniz demektir. Ona da bir goz atin.
Kendisi genelde .kde/share/config/kikbdrc dosyasinda olur. Bu dosyaya
bakin... Asagidaki gibi bir sey olmali.

Map0=en
Map1=trq

Bu satirlardan map0, ilkini, map1 ise ikincisini gosterir. Orada en mi
yaziyor, trq mu yaziyor (bu yazmali sizde 0 icin) yoksa abuk subuk bisi
mi...