[LINUX:22354] Re: Squid'te cache refresh

From: Ilker Gokhan (IlkerG@sumerbank.com.tr)
Date: Wed 29 Nov 2000 - 10:25:18 EET

Bu squid de basli basina bir konu ama ilk bacak, refresh icin squid.conf da
refresh_pattern en onemli parametredir. squid burada verilen parametrelere
gore objenin stale olup olmadigina karar verir. Burada bir konu daha devreye
girer, o da STALE ve FRESH obje neye gore karar veriliyor? Bunun icin
ayrintili hesaplamayi Release Notlarda ve FAQ ta
http://www.squid-cache.org/Doc/FAQ/FAQ-12.html#ss12.20 bulabilirsiniz.

Bu konunun ikinci bacagi ise replacement policy denilen konudur. LFUDA ve
GDSF denilen algoritmalar HP tarafindan gelistirilmis iki replacement
yontemidir. squid --enable-heap-replacement secenegi ile compile edilmezse
LRU denilen (Least Recently Used) algoritmayi kullanir. Bunlarla ilgili
ayrintili URL de squid.conf dosyasinda yazili....

Bu konuda cok fazla ayrinti verilebilir ama bir kac yapilabilecek buyuk hata
su olbilir ayni URL ler icin birkac ayri refresh_pattern satiri yazmaktir.
Yani iki tan ^ftp refresh_pattern satiri yazmak gibi....

Yapmak istedigin seye gelince soyle yapilabilir (sanirim ;-)):

refresh_pattern . 0 80% 10 yaparsan max age
10 sn ile sinirladigin icin surekli REFRESH_HIT/304 ler alirsin bu da
objeninin cache den degil, originden getirildigini gosterir. tabi ki
kesinlikle bu ayari tavsiye etmem sadece ornek olsun diye soyluyorum.

Mustafa hocamizin anons ettigi 13 Aralikta ki, Ankara L K D etkinliginde bu
konuya elimden geldigince deginmeye calisacagim. Bekleriz..

Umarim isinize yarar..
Ilker G.
--------
/*L K D*/
/*INETD*/
/*C ve Sistem Programcilar Dernegi*/

> Kimden: Ali Guler [mailto:aguler@metu.edu.tr]
> Tarih: Wednesday, November 29, 2000 8:54 AM
> Kime: Multiple recipients of list LINUX
> Konu: [LINUX:22351] Squid'te cache refresh
>

> Herkese selamlar ...
> Squid'te cachedeki datalarin yeni requestler icin refresh
> edilmesini ( belli bir sure sonra tabi ) saglamaya calisiyorum ama
> basarili olamadim. Bu konuda bilgisi olan yada dokuman
> onerebilecek olan
> arkadaslarin yardimini bekliyorum. Iyi calismalar ...
>

> -- mag --

> Listeci arayuzu:
http://listweb.bilkent.edu.tr/yardim/bilkent/linux.html

Bu e-postada bulunan tüm fikir ve görüşler ve ekindeki dosyalar sadece adres
sahib(ler)ine ait olup, Sümerbank A.Ş hiç bir şekilde sorumlu tutulamaz.
The information contained in this E-Mail and any files transmitted with it
are intended solely for the use of the individual or entity to whom they are
addressed and do not reflect those of Sumerbank A.S.