[LINUX:22234] Re: Tesekkurler ama...

From: Sancar Saran (saran@ktg.com.tr)
Date: Mon 27 Nov 2000 - 09:07:23 EET

On Saturday 25 November 2000 09:32, you wrote:
> Yardım ve ilginize teşekkür ediyorum şimdi ilk olarak sizden evdeki
> bilgisayarıma linux kurmak istesem windowslu bir bilgisayara nasıl kurmam
> lazım (partition ayarları gibi....) onu öğrenmek istiyorum.
> Bu arada ağımız 30 kişilik bir ağ ama komplex mesela iki server var biri
> cable net için diğeri muhasebe programları için novell.
> Bana ilk yapmam gerekeni yazarsanız sevinirim .
> Bilgisayarım P2 300, 128 RAM , 10.2 GB Hdd
> Buarada linux un hangisini tavsiye edersiniz.(bende Redhat 6.2 ve Suse 6.4
> var)
> Mailinizi bekliyorum.
> [...]

Tekrar selamlar,

Valla alinma ama seninkisi pek te karmasik sayilmaz. Oncedende dedigim gibi
senin alistirmaya, pismeye ihtiyacin var. Kivama geldiginde bunun 10 misli
buyuk sistemleri dahi gozun kapali yonetebilirsin.

Yapman gereken basit. Linux uzerinde pismen lazim. Bir onceki mail imde
dedigim gibi 2 eternet kartli bir linux server kur, Ipchains denemeleri yap.
Kablo netim olmadigin icin sana 1 e 1 soyle yap boyle yap diye kesin komutlar
veremiyorum. Ancak Kablo net icinde farkli bir konfigurasyon gerektigini
sanmiyorum. Belki kablonet in modeminin tanitilmasi lazimdir.

Sonucta yapman gereken ip masquerade. Sanirim uzerine birde transparent Squid
kurarsan internet cache islerinide halleder.

Valla Linux surumu meselesine gelince bu cetrefelli bir is. Herkezin distrosu
kendine, Ben server sistemlerinde Red Hat, Kendi evimde ve Lap top umda
Mandrake kullaniyorum. SuSe de oldukca saglam bir dagitimdir. Secim sana
kalmis.

Kolay gelsin..

--
Sancar Saran                                                  saran@ktg.com.tr
Koy - Tur Computer Networks System Administrator