[LINUX:22229] Re: Internet Paylasimi

From: FIRAT SOYLU (firat@samtek-itc.com.tr)
Date: Mon 27 Nov 2000 - 08:26:23 EET

Eger modeminiz external bir modemse yada hardware bir modemse (eski
modemler genelde boyle oluyor) linuxden dialup internete ckabilirsiniz ama
win-modem kullaniyorsaniz isiniz biraz zor howtolarda
(/usr/doc/Linux-HOWTOs) winmodem howto diye
bir sey gordum ama bildigim kadaryla winmodemleri linux sistemlere
tanitmak mumkun degil. Modeminizi ayarladiktan sonra linux sisteminize
cache-proxy i olarak squid kurabilirsiniz. Ayrintili bilgi squid howto da
bulunabilir daha sonra ipmasq. kurun bu program internete cikan butun
paketlerin iplerinin dialup baglantiyla alinan dynamic ipye cevrilmesine
yariyor (paketlerin ispin routerindan gecebilmesi icin) bunlar yaptiktan
sonra win makinlerle dosya paylasimini kolaylastirmak icin samba
kurabilirsiniz (bkz. samba howto) Bu howtolarin hepsi linuxu kurdugunuzda
bilgisayariniza yuklenir.
Iyi Calismalar

Firat SOYLU
Internet Technologies Dept. - Samtek-ITC
firat@samtek-itc.com.tr
Hiroshima-45, Chernobyl-86, Windowz-95, Memfiz98 !!!