[LINUX:22127] Re: Tesekkurler ama...

From: Sancar Saran (saran@ktg.com.tr)
Date: Fri 24 Nov 2000 - 10:38:25 EET

On Friday 24 November 2000 09:24, you wrote:
> Yardımınıza sevindim ama bizim networkumuzda cable modem bağlantısı var ve
> güvenlik çok önemli.
> Bende tipik bir windows kullancısıyım linux için hazır değilim ve bu yüzden
> şu anda işlerimi windows ile yapıyorum.
> Ağ güvenliği için neler tavsiye edersiniz ve lunix i ağ için
> kullanabiliceğim hale nasıl gelirim.
> Problemler karşısında çözümsüz kalmamak için lunix kullanamaya çekiniyorum.
> Teşekkürler....

Hehehe, demek problemler karsisinda cozumsuz kalmamak icin Linux
kullanmiyorsun? Ne garip bizde ayni durumda kalmamak icin windows
kullanmiyoruz. Eger cozum sistem bozuldugunda yeniden kurabilmekse tabii onu
bilemem. Simdi gelelim senin problemine.

Cablo networku birden fazla kisiye kullnadirtman gerekiyor ise.
Ortaya bir linux server kurup buna routing yaptirman mumkun. Sanirim ayni
imkan Win2K da da mevcut. Win2K da nasil yapilir bilemem. Sanirim iki tik tik
lik bir cozumu vardir.

Guvenlik icin dert ediyorsan, Windows bilgisayarlarina shu personal firewall
programciklarindan kur. Sanirim cok pahalli degiller yada astalavistadan
cracklari kolayca bulunabilir...

Linux ta bulunacak en kolay 2 seyden biri Dokumandir, digeride yardim. Ancak
Linux ogrenmek icin ortaya biraz kendini koyman gerekiyor. Yani vakit
harcayacaksin, urasacaksin, Ilkseferinde %90 olmayacak. Sinir olacaksin,
sonra listelerden web den dokuman tarayip kendi yolunu kendin acacaksin.

Yada Windows kuracaksin, ilk seferinde %90 olacak, 1 ay sonrada her allahin
gunu tamir etmek icin uracaksin. Sonra bir gun bugtrag i izlemedigin icin
haberinin bile olmadigi bir bug cikacak ve her nasilsa o aralar sizinle
urasmaya niyetli bir amcada onu bilecek sistemi dagitip eline verecek.

Sonuc itibari ile durum sana kalmis. Burada bisiler yapabilcek olan sensin.
Eger baslamaya karar verisen, internette esek yuku ile dokuman, buradada bir
suru Linuxcu yardim icin bekliyor olacak.

Kolay gelsin.....

--
Sancar Saran                                                  saran@ktg.com.tr
Koy - Tur Computer Networks System Administrator