[LINUX:22028] Re: No Left Space On disc.

From: Hakan Koseoglu (hakan@prosoft.com.tr)
Date: Wed 22 Nov 2000 - 12:03:49 EET

> Mehmet OZDOGAN wrote:
> yada ne bileyim sistemin butun dizinleri vs. si bu disk i default
> olarak goremez mi bundan sonra? kurulu sistemi gocurup yeniden kurmak
> cok zahmetli olacak :(
Tam olarak yapmak istediginizi anlayamadim. Sisteminizi yeni diske mi
gecirmek istiyorsunuz yoksa bu diski entegre etmek mi?

Entegre etmek kolay. Diski ister parcalara bolun, ister tek parca olarak
tanitin. Tek kullanici olarak acik (init 1). Daha sonra sistemde genelde
en fazla yer tutan /var veya /usr gibi dizinleri veya parcalarini bu
diskteki yeni partitionlara move edin. En son olarak yeni diskinize
linkleyin istediginiz dizinleri veya parcalara ayirdi iseniz o parcalari
mount edin.

Ornek olarak bir yapi.

Eski yapi, tek disk uzerinde, hersey bir partitionda varsayalim.

hda1 /
     /home
     /usr
     /var

Yeni yapi

hda1 /
hdc1 /home
hdc2 /usr
hdc3 /var

fstabda da soyle seyler olacak bu durumda:
/dev/hdc1 /home ext2 defaults 1
2
/dev/hdc2 /usr ext2 defaults 1
2
/dev/hdc3 /var ext2 defaults 1
2

Geri kalan konfigurasyon fantazileri size kalmis.

Single user derken esasinda disketten acmaniz daha dogru olur cunku
/usr/bin veya /bin'i move ettiginizde birden bire bazi komutlari
bulamadigini farkedebilirsiniz. :-)

Eger tek bir bolum olarak kullanacaksaniz ikinci diski, istediginiz yere
mount ettikten sonra direk move edin ve ln -s /mount2/home /home gibi
komutlarla istediginizi yapin...

/usr'i tumden tasimak zorunda degilsiniz. /usr'in altindaki yapilari da
farkli yerlere tasiyarak mount veya linkleyebilirsiniz.