[LINUX:22010] RE: 21941] Harddisk Problemi

From: mehmet kizilsakal (Mehmet.Kizilsakal@unilever.com)
Date: Wed 22 Nov 2000 - 08:33:41 EET

Cebimde sana uygun bir çözümüm yok ama, makinanın CPU,MainBoard,HDD modeli gibi
bilgileri verirsen hiç olmazsa o donanımlardan sakınırız, kendimizi. Problem
çok garip, bende quantum vede WesternDigital 2 HDD var 700-800 MD dosyalar move
ve copy sinde bile sorun olmadı. Ancak sana bir öneride bulunabilirim. Artık
konunun detaylarını Linuxu daha iyi bilen arkadaşlar anlatırlar. Mandrake
kurulumunda Harddisk optimizasyonu kullan diye bir option box var, ve parantez
içinde bazı disklerde problem çıkabilir diye uyarıyor, eğer mdk kullanıyorsan o
seçeneği işaretlemeden kur derim. Eğer başka bir dağıtımsa kullandığın, hdparm
komutunun help ve man larıyla biraz boğuşursan sanırım sorunu halledebilirsin.
DMA kullanımı ve 32 bit I/O bazen sorun çıkarabilir. (tahminim M/B ide
köprüsüyle ilgili bir sorun olabilir bazı M/B larda)

neyse fazla sallamıyayım, bunlar tahminlerimdi, konuyu çok da iyi bilmem aslında
iyi çalışmalar
memory