[LINUX:21983] Re: Re: linux parali mi oluyor

From: Onur Kucuk (okucuk@yahoo.com)
Date: Tue 21 Nov 2000 - 17:24:59 EET

--- Sancar Saran <saran@ktg.com.tr> wrote:

> Yukardaki yazilardanda annasilacagi gibi Linux un
> Parali olmasi gibi bir
> ihtimal yoktur. Urunlerin cogu GPL yada BDS lisansi
> altinda satiliyor yani
> diyelimki bu gun M$ cikip kardesim ben RED HAT i shu
> kadar milyar dolara
> satin aldim bundan boyle
> RED HAT paralidir dese bile. GPL surumleri hala
> buldugu icin, her hangibiri o
> source kodlarindan yola cikarak
> RED HOT Linux adi altinda ertesi gun RED HAT in
> baska bir versiyonunu
> piyasaya surebilir...

> [...]

 Gerci yazdiginiz "onlar parali olmus ben niye
olmayayim" zinciri bana cok da sacma degilmis gibi
geliyor. Acikcasi linux kernel i ucretli olursa, yavas
yavas da olsa linux dagitimlarinin da yeni
versiyonlarinin ucretlenebilecegini dusunuyorum.
Sonucta bu bir birlik, zincir, halkasi bir yerden
koparsa onemli degil, ama bir kac yerden koparsa
zincir tamamen kirilabilir.

 Peki, linux kerneli, gercekten de artik " hic "
ucretli olmayacak mi? Yanlis hatirlamiyorsam bir
yerlerde linux un Linux Trovalds adina Registered
Trademark oldugunu okumustum, her ne kadar GPL de
olsa, bu sadece su ana kadar olan lisanslari kapsamaz
mi? Yani yarin Linus Trovalds, " e hadi artikbiraz da
para kazanalim " diyemez mi?

 Gerci, bence oyle bir sey demiycek. Transmeta
kuruldugundan beri, Linux bence Linus un gelecek icin
kendine hazirladigi bir platfom... Software in
ucretsiz olmasi cok normal, tipki hardware in ucrretli
olmasinin da normal oldugu gibi :)

 Ben kendi adima hem software ini hem de hardware ini
kendi yaptigim bir sistem sahibi olmak isterdim...

                                      Onur