[LINUX:21936] Re: X-server crash

From: Onur Kucuk (okucuk@yahoo.com)
Date: Mon 20 Nov 2000 - 12:34:08 EET

--- Enis Cezayirli
<Enis.Cezayirli@dialup.ankara.edu.tr> wrote:
> Selam,
 Selamlar

> [...]
> ikonlar, hicbirsey.
> Mouse hareket ediyordu ama sag/sol tusa basinca hic
> birsye cikmiyordu.
> Birsey yapamayinca birkac kere ctrl-alt-del'e
> basmis, birsey olmamis. En
> son olarak ctrl-alt-F1, ctrl-alt-F2 ve ctrl-alt-F3'e
> sirayla basmis ve
> konsolda login ekranina gelebilmis. Simdi kim olursa
> olsun startx
> yazdiginda ilk once /tmp/.X0-lock'u kaldirin
> diyordu. Kaldirdik. Tekrar
> startx
> yazildiginda bu sefer asagidaki mesaji vermeye

_XSERVTransSocketINETCreateListener:...SocketCreateListener
> () failed
> _XSERVTransMakeALllCOTSServerListeners: server
> already running
>
> Fatal server error
> Cannot establish any listening sockets. Make sure an
> X server is not
> already running
>
> Neler yapabilecegim konusunda bir fikri olan varsa
> cok sevinirim.
>
> Sevgi ve saygilar,
>
> EC

 X hala calisiyor, o kaldirmanizi istedigi dosya kilit
dosyasi, yani X in calistigini belirtiyor. Siz dosyayi
sildiniz, ama arkadas sadece konsol degistirdigi, X i
kapamadigi icin X hala calisiyor, dolayisiyla da bu
hatalari veriyor. Oncelikle, ctrl+alt+F7 ile X e
giriyor olmaniz lazim. ctrl+alt+backspace ( sola sil
tusu ) ile X i kill edebilirsiniz. Ya da calisan
processlerden oldurebilirsiniz.

ps -ax
kill process_number

sanirim aramaniz gereken processler

sh /usr/X11R6/bin/startx
xinit /usr/X11R6/lib/X11/xinit/xinitrc
X :0

eger ctrl + alt + F# ( # = 7 , 8 , 9 , vs ) ile x
ortamina gidip X i olduremezseniz, bu yukaridaki
processleri oldurerek bu isi yapabilirsiniz.

 C shell kismina gelince, acikcasi hic kullanmadim ama
problem, KDE nin bazi uygulamalarinin, hatta sanirim
kwm (K window manager) vs gibi temel uygulamalarinin
calismamasindan kaynaklaniyor. Benim KDE 1.1.2 im de
calisan processler
kwm, kikbd, kaudioserver, kwmsound, kfm, krootwm,
kpanel... Digerlerini bilmiyorum ama sizde kwm in
calismadigini dusunuyorum. Xwindows u calistirdiktan
sonra, baska bir konsola gecip "ps -ax" kullanarak
bunlardan hangilerinin calistigina bir bakin.

 Buyuk ihtimalle, arkadasin PATH, LIBRARY vs tanimlari
eksik olmus, o yuzden de gerekli dosyalara
erisilemiyor. Hem home dizininden hem de /etc
dizininden yararlanarak bashrc ve profile dosyalarini
gozden gecirin, gerekli envoriment degerlerini
~/.cshrc icinde tanimlayin, probleminizin cozulecegini
zannediyorum.

 Ozellikle QTDIR, LD_LIBRARY_PATH uzerine gidin. Bir
de /etc/profile.d dizininde kde.ch dosyasini
calistirdiginizdan emin olun. (sistemim redhat, baska
bir dagitimda yeri farkli mi bilmiyorum)

 Iyi calismalar

                                           Onur