[LINUX:21929] RE: [LINUX:21925] Ynt: [LINUX:21897] ISP Ahlakı

From: Egemen Ergel (egemen.ergel@rt.net.tr)
Date: Mon 20 Nov 2000 - 11:03:39 EET

iki uc arasinda SSL ile encrypt edilerek gonreilmis bilginin
cachelenmesi diyorsunuz cachelenen seyinde encrpyted olacagi
asikardir ayrica SSL ile baglanilan site cachelenmeyi engellemis ise
zaten cache engine bunu cacheleyemez.
ahlaki yonunu tartisalim ama teknik olarak da ticari olararak da cok
yanlis gormuyorum.

isinize servisle gidiyorsaniz servisi veren kurum her calisani
evinden ozel araba ile almaz.
bir minibus ile herkesi toplar
ha siz isterseniz size ozel araba tahsis edilir o zamanda ona gore
servis ucreti odersiniz.
bugun uydu bandwidth lerinden bahsettigimizde
megabit basina 7000-10.000$ larda bahsediyoruz.
512 simetrik cift yonlu bir baglanti icin 10.000$ oderseniz kimse
sizin hattinizin onune cache engine koymaz.
hatti overbooking yapmaz. teknik olarak ta ticari olarak ta ahlak
olarak da o zaman dogru bir is yapmis olursunuz :)
ama 512K icin kac para odemeyi goze alacaginiz onemlidir.