[LINUX:21592] kernel goctu :(

From: Onur Kucuk (okucuk@yahoo.com)
Date: Thu 09 Nov 2000 - 16:27:44 EET

 Merhabalar

Xwindows da xmms calisiyorken xfs nin config dosyasini
edit ediyordum. (Kedit). xmms de sadece ses icin
stereo plugini calisiyordu. Bir de iki adet kfm
calisiyordu. Bir anda xwindows uctu. kaudio server
cannot flush sound cache ,fatal XIO error, sonra
caught signal 11 ve beni konsola atti. Ben de zaten
sistemi kapaticaktim,konsolda iken ctrl+alt+del e
bastim, sending term signals dedi ve hosgeldin
hatalar... Once koseli parantezler icinde cxxxxxxxxx
yazdi bi kac milyon tane, ayni sayilari tekrar edip
duruyodu ve klavye kitlendi ( capslock bile
calismiyor, isik yanmiyor) , xxxxxxx hex olarak.
Tekrardan bi kac kez ctrl+alt del, ctrl+alt+F2 gibi
kombnasyonlar deneyip durdum ama nafile. Biraz
bekledikten sonra, 20 dakika kadar, ctrl+alt+del e
bastim ve hosgeldin kernel hata mesaji. Kernel can not
adress virtual memory ... Registerlerimi yazdi, bir
kac degeri ekrana verdi, ulib=0 falan gibi, sonra da
ben yazamadan resetledi.

Bu neden olmus olabilir ? Olur bu arada gocebilir gibi
bi yorum da sacma geliyor bana linux icin :) Acikcasi
cok ciddi bir sorun yaratmadi ama tekrarlamasini
istemem...En azindan bir fikri olan var mi acaba ?

sistem........

redhat 6.2 kernel 2.2.14
128M ram,
300 M swap, 4 GB ext2
XFree 4.0.1 driver olarak nvidia nin driverlari kurulu
KDE 1.1.2
celeron 600
intel i815 board

o esnada root olarak calisiyordum. Redhati sayin
Gorkem Cetin'in kitabindan cikan cd den kurdum ve daha
kernel derlememistim. Network e bagli degilim.
Internete dialup olarak baglaniyorum ama ftp, apache
vs gibi servislerim calismiyor. Sistemimde hic bir
problemle karsilasmadim. IRQ vs cakismasi yok, linux
altinda cok performans isteyen oyunlar bile
oynadim...