[LINUX:21579] kullanicilarin bir makinayi kullanmalarini engellemek

From: Sahi Gurun (sahi@vlsi.itu.edu.tr)
Date: Thu 09 Nov 2000 - 13:39:05 EET

merhaba. ben itu vlsi labaratuarinin cok acemi yeni yoneticisiyim. su ana
kadar yuzumun akiyla cikmis atlatmis oldugum surecleri soyle bir siralamak
istiyorum oncelikle. sisteme bir pc (red hat 7 kurulu), ve 6 adet sun work
station (solaris 2.5.1 kurulu) bagli. pc, sistemin nis server file server
olarak gorev yapiyor ve sunlarda da tasarim programlari (cadence ve tool
lar) kosuyor. artik ogrencilere user acicam ancak ongrencilerin herhangi
bir sekilde pc ye girmelerini istemiyorum (telnet yada direk basina
oturarak). ancak o pc nis server oldugu icin kullanicilari orada aciyorum
ve su anda o bilgisayar kullanicilara acik. ogrencilerin sadece pc ye
girmelerini engellemek, sun lara ise serbestce girmelerini saglamak
istiyorum. bunu teker teker sun makinalarda kullanici acmadan, nis
uzerinden kullanicilari acarak nasil saglarim?
yardimlarinis icin cok tesekkurler.
                                              Sahi Gurun