[LINUX:21564] RE: Sendmail...

From: Ertan Kucukoglu (ertank@ozlerplastik.com)
Date: Thu 09 Nov 2000 - 10:32:22 EET

reni wrote:

> Selam Cagri,
>
> Wednesday, November 08, 2000, 5:29:06 PM, you wrote:
>
> Burasi bir resmi kurum bir adet firewall kurduk red hat.. domain mail
> ve web ayni servera tasidik vs vs vs.. kendi domainimizi kullanioruz.. LAN da
> mailler gelio gidio.. i.e.. ayse@azvbh.gov.tr den tugrul@azvbh.gov.tr

Sizin RedHat server A olsun. Iki local kullaniciniz da B ve C ayrica bir de
disarida farkli biri de X olsun. Eger siz (B veya C) X kullanicisina A
makinasi *uzerinden* mail gonderirseniz buna Relaying denir.

Ancak B C'ye mail gonderirse bu relaying degildir. Yani A bilgisayari
internette baska bir bilgisayar ile haberlesip sizin mailinizi o bilgisayara
gondermez. Mail local dagitilir internete hic cikmaz.

> ye mail gidio ama filanca@yahoo.com a gitmio.. yada baska bir donamin
> e.. ama console dan login olursam heryere mail cekebiliorum sadece
> client olan pc lerden cesitli arayuzler ile send edilen mailler
> gitmior..
>
> outlook expree.. bat...netscape massenger vs vs mail send edemio relay
> hatasi verio.. ama server a login oldugumda istedigim userdan mail
> gonderebiliorum.. sorun client pc lerden gitmemesi..

Gelecek A.S. sitesinde (http://www.gelecek.com.tr/relaying.html) sendmail
ana sayfasindaki relaying dokumaninin bir cevirisini bulabilirsiniz.

> tesekkurler...

Iyi calismalar

--
Ertan Kucukoglu