[LINUX:21541] RE: 21285] Journal FS

From: Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Date: Wed 08 Nov 2000 - 16:33:34 EET

On Wed, 1 Nov 2000, mehmet kizilsakal wrote:

> Merhaba,
> Ext2 ve journalFS lerin çalışma prensiplerini kısaca anlatabilirmisiniz. Ayrıca
> FAT'ten farkları nelerdir?
> Mehmet

Selamlar,
Ext2 icin guzel bir yazi: http://e2fsprogs.sourceforge.net/ext2intro.html
bulunabilir.

Journal Filesystem ise Ozellikle Linux tarafinda eksikligi hissedilen en
onemli aciklardan biri olan sistemin bir sekilde kapanmasindan dolayi
dogacak veri kayiplarini onlemek icin tasarlanan bir sistemdir.

Bu sistem Linux icin tasarlanmamistir. Cogu ticari Unix surumlerinde
bulunan bir ozellik. Bu sistemde tum islemler Veritabanlarindaki
Transectiona benzer bir yontemle disk uzerine yazilir. Yani Yaptiginiz her
islem Atomiktir ve yapilan her isleminde yapilmadan once logu alinmakta
boylece sistemde herhangibi sorun olunca geriye donme cok kolay bir
bicimde olmaktadir.

Su anda Linux icin en duzgun JournalFS ext3 ve Reiser FS'dir. Ayrica
install sirasinda bunu destekleyen benim bildigim sadece iki Linux surumu
var. Bunlar SuSE ve Mandrake.

iyi calismalar
dS